سلامت خانواده

حفظ دندان های بیماران با روش های مختلف درمانی – خبرگزاری مهر ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، فر سیار، با عنوان این مقاله که برگزاری کنگره علمی انجمن پریودنتولوژی دوسالانه است، گفت: 4 محور اصلی کنگره تشخیص و درمان بیماری ها است پریودنتالپیشگیری از بیماری ها پریودنتال و همینطور درمان های کاشت.

این متخصص و جراح بیماری های لثه افزود: تاکید اصلی ما بر حفظ دندان های بیمار از طریق روش های درمانی مختلفی است که وجود دارد و هر روز جدیدتر می شود.

سیار ادامه داد: درمان های جدید شامل جراحی های مختلف برای نجات دندان های مبتلا به بیماری های لثه و پیوند بافت نرم و سخت است تا بتوانیم دندان بیمار را حفظ کنیم.

وی افزود: امروزه ایمپلنت به عنوان یکی از درمان های موفق برای جایگزینی دندان های از دست رفته به حساب می آید اما اگر بتوان دندان بیمار را حفظ کرد بسیار بهتر است. زیرا در هر صورت ایمپلنت یک ساختار مصنوعی است.

وی تاکید کرد: موضوعی که مهم است ارتباط بیماری هاست پریودنتال این با بسیاری از بیماری های سیستمیک بدن است. از جمله مشکلات قلبی عروقی، دیابت، مشکلاتی که ممکن است در دوران بارداری و زایمان زودرس ایجاد شود، اینها مشکلات مرتبط با بیماری ها هستند. پریودنتال مرتبط است و همچنین یک سری بیماری خود ایمنی که رابطه آنها با پریودنتال شناخته شده است و از این رو می بینیم که صحبت در مورد این موارد و تشخیص به موقع بیماری و درمان آن می تواند از هر نظر نتیجه مثبتی برای بیمار داشته باشد.

دبیر علمی کنگره اضافه کرد: همچنین در کنگره امسال درباره درمان موفقیت آمیز ایمپلنت صحبت خواهد شد و همچنین در مورد اینکه اگر ایمپلنت با مشکل مواجه شد چگونه می توانیم مشکلات را برطرف و یا حتی از آن جلوگیری کنیم.

وی گفت: در این کنگره در حوزه هوش مصنوعی پریودنتولوژی می گویند در زمینه تشخیص بیماری ها بسیار جدید و بیشتر است پریودنتال بحث های زیادی صورت می گیرد و تلاش می شود از هوش مصنوعی در تشخیص صحیح بیماری ها استفاده شود پریودنتال مورد استفاده قرار گیرد

سیار گفت: ما هر سال در کنگره میزبان هستیم پریودنتیست می بینم، دندانپزشکان عمومی و غیره دندانپزشکان ما از تخصص ها و اساتید مختلف هستیم که در کنگره سخنرانی می کنیم. همچنین از پژوهشگران داخلی و خارجی نیز دعوت به عمل می آید و البته مهمانان خارجی نیز به صورت آنلاین در کنگره حضور خواهند داشت و شرکت خواهند کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا