بارداری

حتی روزانه یک نخ سیگار در دوران بارداری به کودک آسیب می رساند

به گزارش سلامت جو به نقل از مهر از مدیسین نت، محققان دریافتند اگر مادران قبل از بارداری یک یا دو نخ سیگار در روز بکشند، 16 درصد بیشتر احتمال دارد که پس از زایمان دچار مشکلات سلامتی شوند.

نتایج نشان داد که این نوزادان نیز 13 درصد بیشتر در معرض خطر بستری شدن در بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان هستند.

علاوه بر این، محققان دریافتند که این خطرات با میزان سیگار کشیدن یک زن افزایش می‌یابد و حتی اگر در دوران بارداری سیگار را ترک کند، همچنان بالا باقی می‌ماند.

به گفته محققان، این نتایج با باور برخی از زنان که می گویند سیگار کشیدن قبل از بارداری یا در سه ماهه اول بارداری مشکلی ندارد، یا اینکه سیگار کشیدن سبک بعید است مضر باشد، در تضاد است.

تیم تحقیقاتی به سرپرستی دکتر بو ژی، استاد اپیدمیولوژی در دانشگاه شاندونگ چین به این نتیجه رسیدند: “هیچ دوره ایمن و هیچ سطح مطمئنی برای سیگار کشیدن در مدت کوتاهی قبل یا در طول بارداری وجود ندارد.”

محققان افزودند که پزشکان باید بر اثرات مضر سیگار کشیدن سبک قبل و در دوران بارداری تاکید کنند.

به گفته محققان، سیگار کشیدن در دوران بارداری با خطر زایمان زودرس، وزن کم هنگام تولد و عدم رشد جنین در رحم همراه است.

با این حال، مشخص نیست که زمان یا شدت سیگار کشیدن یک زن چه تاثیری بر نوزاد تازه متولد شده او چه قبل از بارداری و چه در طول بارداری دارد.

برای این مطالعه، محققان داده های ایالات متحده را در مورد بیش از 12 میلیون مادری که بین سال های 2016 تا 2019 زایمان کرده بودند، تجزیه و تحلیل کردند.

داده ها نشان می دهد که بیش از 9 درصد مادران قبل از بارداری، 7 درصد در سه ماهه اول، 7 درصد در سه ماهه دوم و 6 درصد در سه ماهه سوم سیگار می کشیدند.

سپس تیم تحقیقاتی بررسی کردند که آیا نوزادان پس از تولد برای مشکلات ریوی، عفونت های خونی، تشنج یا مشکلات عصبی جدی نیاز به درمان دارند یا خیر.

نتایج نشان می دهد که هر گونه سیگار کشیدن – قبل یا در طول بارداری – خطر ابتلا به این مشکلات بالقوه کشنده را در نوزادان افزایش می دهد.

به طور کلی، سیگار کشیدن قبل از بارداری خطر بیش از یک مشکل سلامتی را در کودک تا 27٪ افزایش می دهد، در حالی که سیگار کشیدن در دوران بارداری خطر مشکلات سلامتی را در کودک 31-32٪ افزایش می دهد.

محققان دریافتند که حتی اگر مادری یک یا دو نخ سیگار در روز مصرف کند، خطر ابتلا به مشکلات سلامتی کودک او افزایش می‌یابد و این خطر با میزان سیگار کشیدن مادر باردار افزایش می‌یابد.

به عنوان مثال، اگر مادرشان 20 نخ یا بیشتر در روز سیگار می کشید، خطر ابتلا به مشکلات سلامتی در نوزادان 31 درصد و خطر نیاز به مراقبت های ویژه 29 درصد بیشتر بود، در مقایسه با 16 و 13 درصد افزایش خطر برای یک یا دو سیگار. سیگار روز

ترک سیگار در اواسط بارداری خطر مشکلات سلامتی را برای نوزاد از بین نمی برد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا