بهداشت و درمان

جهان پزشکی به درمان بیماری‌های قلبی در ایران افتخار می کند

به گزارش گروه سلامت و درمان خبرگزاری سلامت (تابنا)، مسعود قاسمی روز سه شنبه 9 مرداد 1403 در نشست خبری بیست و چهارمین کنگره به روز رسانی های قلب و عروق، گفت: درمان بیماری های دریچه قلب فوق العاده است. در کشور پیشرفت کرده و همگام با کشورهای پیشرفته دنیاست. دارد

رئیس کنگره افزود: ما از حدود 30 سال پیش جزو اولین کشورهای دنیا بودیم که تعمیر دریچه های قلب را آغاز کردیم.

قاسمی ادامه داد: در حال حاضر این فناوری را داریم که از طریق رگ ها وارد قلب شده و دریچه قلب را بدون بخیه روی پوست قرار دهیم.

وی افزود: مریضی داشتیم که دو دریچه قلبش همزمان آسیب دیده بود و با هم تعویض کردیم و 48 ساعت بعد از بیمارستان مرخص شد.

قاسمی گفت: تعویض دریچه قلب زمانی یک رویا بود اما امروز این کار بدون جراحی باز در کشور انجام می شود و دنیای پزشکی به ما افتخار می کند.

وی افزود: نقش اکوکاردیوگرافی نیز زیاد است و همکاران ما از تکنیک هایی برای ترمیم دریچه قلب استفاده می کنند.

قاسمی با اشاره به مقوله هوش مصنوعی در پزشکی گفت: بخش قابل توجهی از برنامه های کنگره را به نقش هوش مصنوعی در بیماری های قلبی اختصاص داده ایم.

وی افزود: در مورد استفاده از باتری قلب یا ضربان ساز، ساخت آن برای همه کشورها مقرون به صرفه نیست.

قاسمی گفت: در حال حاضر روش هایی را برای رفع عیوب مادرزادی بیماری های قلبی در کشور انجام می دهیم که در نوع خود قابل توجه است.

وی در ادامه به برگزاری بیست و چهارمین کنگره جدید قلب و عروق اشاره کرد و افزود: شعار کنگره امسال تپش قلب همراه با عشق و سلامتی است.

رئیس کنگره گفت: در چهار روز کنگره حدود 5000 شرکت کننده خواهیم داشت و 266 استاد، محقق، متخصص و … به عنوان سخنران حضور خواهند داشت. البته تعداد سخنرانی ها 592 خواهد بود یعنی برخی از سخنرانان ما چندین سخنرانی خواهند داشت.

وی افزود: همچنین 72 پنل داریم که برای شرکت کنندگان در کنگره در نظر گرفته شده است. همچنین بیش از 100 مقاله برای کنگره پذیرفته شده است که در قالب سخنرانی و پوستر ارائه خواهد شد.

قاسمی همچنین به آمار در زمینه بیماری های قلبی و عروقی اشاره کرد و گفت: وضعیت بهتری داریم و در رتبه بندی ایران در حوزه (MANA) پیشتاز هستیم و در دنیا کشورهای آلمان، ژاپن و آمریکا هستند. واقع شده و ایران بالاتر از میانه جهان است.

وی افزود: اگر ایران در زمینه نیروی انسانی، امکانات پزشکی و تحقیقات به شرایط بهتری برسد. می تواند در رتبه های بالا در جهان قرار گیرد.

قاسمی در خصوص درمان بیماران قلبی از کشورهای دیگر در ایران گفت: بیماران قلبی اغلب از کشورهای همسایه می آیند و این امر رایج است و البته ایرانیان مقیم خارج از کشور نیز برای درمان بیماری های قلبی به ایران می آیند.

در ادامه این نشست خبری، مسعود اسلامی، دبیر علمی کنگره و هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: سعی شده است تا از سایر استان ها و شهرستان ها همکاران بیشتری برای حضور در کنگره دعوت شود.

وی افزود: در کنگره امسال سخنرانانی از کشورهای ترکیه، آلمان و آمریکا خواهیم داشت.

اسلامی با اشاره به ادامه عملیات قرار دادن باتری قلب در بدن بیمار افزود: باتری های نسل جدید بدون سیم بوده و طول عمر آنها 10 تا 23 سال است.

وی گفت: این یک فناوری بسیار جدید است که در ایران تحت پوشش بیمه قرار می گیرد. چون 10000 یورو قیمت دارد.

اسلامی افزود: این فناوری محصول آمریکاست که تلاش کردیم وارد ایران شویم و در نهایت موفق شدیم.

وی گفت: امروز یک بیمار قلبی در بیمارستان امام خمینی (ره) تحت عمل جراحی بای پس قلب قرار گرفت. او حدود 70 سال سن دارد.

مژده مزشی دبیر اجرایی کنگره نیز گفت: بیست و چهارمین کنگره جدید قلب و عروق از 27 تا 30 شهریور 1403 در هتل المپیک تهران برگزار می شود.

وی افزود: آخرین یافته های تشخیصی، پیشگیرانه و درمانی در زمینه بیماری های قلبی عروقی و همچنین نقش هوش مصنوعی در درمان بیماری های قلبی در کنگره جدید قلب و عروق ارائه می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا