اخبار سلامت

جنایات اسرائیل در بیمارستان ها/قوانین بین المللی چه می گوید؟

به گزارش خبرنگار اجتماعی سلامت جو ، یک سال از حمله هولناک رژیم صهیونیستی به بیمارستان الممدانی غزه می گذرد. جنایتی که منجر به شهادت بیش از 800 غیرنظامی شد که برای در امان ماندن از حملات این رژیم کودک کش به بیمارستان پناهنده شده بودند. انتشار تصاویری از نسل کشی هولناک رژیم صهیونیستی در غزه با واکنش سازمان های بین المللی مواجه شد. از جمله تدروس آدهانوم؛ دبیر کل سازمان بهداشت جهانی که این حمله را به شدت محکوم کرد.

در نوامبر 2023، ارتش اسرائیل بیمارستان الشفای غزه، بزرگترین مرکز پزشکی در این منطقه را به طور کامل محاصره کرد و بیماران و کادر پزشکی را هدف قرار داد. ده ها بیمار به دلیل قطع خدمات پزشکی جان خود را از دست دادند.

علیرغم محکومیت این اقدامات وحشیانه، نیروهای رژیم صهیونیستی در اسفند ماه سال جاری دو بیمارستان دیگر در غزه را محاصره کردند و با حمله به این بیمارستان ها، تیم های پزشکی و اکثر بیماران و آوارگانی را که به آنجا پناهنده شده بودند، وادار کردند. ترک .

بیش از یک سال از تشدید جنایات رژیم صهیونیستی در غزه می گذرد، این رژیم جنایتکار به هیچ سازمان بین المللی پاسخگو نبوده است. ایران در آخرین اقدام جنایتکارانه خود به بیمارستان صحرایی در مرز سوریه و لبنان حمله و بمباران کرد.

بر اساس اعلام رئیس جمعیت هلال احمر ایران، این بیمارستان 56 تختخوابی و حاوی مقادیر زیادی اقلام پزشکی، غذایی و بیولوژیکی بود که برای کمک به مجروحان و آوارگان آماده شده بود. اما تمامی این اقلام توسط 11 موشک رژیم صهیونیستی به طور کامل منهدم شد و انبار دارو و تعدادی آمبولانس نیز مورد اصابت قرار گرفت.

طبق ماده 18 کنوانسیون چهارم ژنو:بیمارستان های غیرنظامی که برای پرستاری از بیماران، معلولان و زنان تشکیل شده اند، به هیچ وجه نباید مورد حمله قرار گیرند، بلکه باید در هر زمان مورد احترام و حمایت کشورهای متخاصم قرار گیرند.

اقدام رژیم صهیونیستی جنایت جنگی است

کاظم غریب آبادی; دبیر ستاد حقوق بشر، حمله رژیم صهیونیستی به بیمارستان صحرایی 56 تختخوابی جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در سوریه به همراه انبار مواد مخدر آن را به شدت محکوم کرد و آتش زدن آن را مانعی جدی بر سر راه این سازمان دانست. ارائه خدمات بشردوستانه و جنایت جنگی.

همچنین نماینده ایران در سازمان ملل متحد در نامه ای به شورای امنیت، حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به بیمارستان هلال احمر کشورمان در سوریه را به شدت محکوم کرد و نوشت: این حمله شنیع به کمک های بشردوستانه، نقض آشکار قوانین بین المللی است. اقدامی وحشتناک در برابر تلاش هایی که با هدف “نجات جان انسان ها انجام شده است.”

وی در این نامه افزود: این مرکز که در مرز سوریه و لبنان واقع شده است دارای تجهیزات حیاتی بشردوستانه از جمله 200 تخت بیمارستانی، بیمارستان صحرایی کاملا مجهز با 56 تخت و تجهیزات پیشرفته پزشکی، واحدهای تولید اکسیژن، تجهیزات مهم پزشکی است. اقلام، دو نانوایی سیار، غذا و آب آشامیدنی، 5000 بسته غذایی و سایر اقلام ضروری سرپناه.

این مرکز بشردوستانه توسط هلال احمر ایران تنها به منظور ارائه کمک های حیاتی به غیرنظامیان آواره لبنانی و قربانیان تجاوزات بی امان و وحشیانه رژیم اسرائیل و به عنوان راه نجاتی برای کسانی که از چنین جنایاتی رنج می برند، ایجاد شده است.

در پایان این نامه آمده است که جمهوری اسلامی ایران از شورای امنیت درخواست می کند که این جنایت شنیع را به شدیدترین شکل ممکن محکوم کند و اقدامات فوری و قاطع را برای جلوگیری از نقض بیشتر رژیم صهیونیستی اتخاذ کند.

سازمان های بین المللی جز ابراز همدردی کاری انجام نمی دهند

متأسفانه با وجود شعارهای انسان دوستانه سازمان های بین المللی، هیچ اقدام بازدارنده ای برای جلوگیری از این جنایات صورت نمی گیرد.

این موضوع مورد گلایه وزیر سابق صحت نیز قرار گرفت و وی در دیدار با حنان حسن بلخی; مدیرکل دفتر منطقه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت گفت: در حمله وحشیانه صهیونیست ها به غزه، اعتماد مردم و کشورها نسبت به سازمان های بین المللی کاهش یافت، زیرا این سازمان ها هیچ اقدام موثری جز بیان نمی کنند. همدردی

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا