سلامت خانواده

جمعیت شاغل کشور در معرض اضطراب و افسردگی هستند – خبرگزاری مهر ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، سید وحید شریعت با بیان اینکه مردم باید با ارتقای سطح سواد سلامت روان و آگاهی عمومی از بروز اختلالات روانی پیشگیری کنند، گفت: خودمراقبتی وی در مقابله با این اختلالات تصریح کرد: با افزایش سواد سلامت روان افراد می توانند راه های مقابله با اختلالات روانی را بشناسند و در صورت داشتن مشکلات جدی و شدید می توانند این مشکلات را شناسایی کرده و بدانند به چه مراکزی مراجعه کنند.

وی افزود: یکی از معماهای مهم ارتقای سلامت روان در جامعه در بخش است سیاست گذارانحاکمیت و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی و سایر خدمات البته بیشتر عوامل تعیین کننده سلامت روان زیر نظر وزارت بهداشت نیست و مسائل و اتفاقات اقتصادی، اجتماعی، سیاسی در سطح کلان کشور می تواند عوامل تعیین کننده مهم در این زمینه باشد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران یادآور شد: در حوزه سلامت روان، وزارت بهداشت باید خدمات پیشگیرانه را در سطح خانه های بهداشت و مراکز جامع سلامت و همچنین در سطح تخصصی در مراکز درمانی ارائه کند. تا دسترسی به این خدمات وجود داشته باشد. و آموزش های لازم برای منفعت افسردگی به افراد این خدمات نیز ارائه می شود.

رئیس انجمن علمی روانپزشکان ایران با اشاره به میزان متفاوت اختلالات روانی در کشورهای مختلف یادآور شد: باید کشورهایی را با شرایط مشابه مقایسه کنیم. در ایران، اختلالات روانی در دهه های اخیر رو به افزایش بوده است. از سوی دیگر، در برخی از کشورهایی که با مشکلات اقتصادی، اجتماعی و سیاسی درگیر هستند، به ویژه در کشورهایی که شرایط بسیار ناپایداری مانند جنگ، قحطی و بحران‌های طبیعی و غیرطبیعی را تجربه کرده‌اند، افزایش می‌یابد.

وی ادامه داد: در کشورهایی که ثبات نسبی وجود دارد، تفاوت چندانی در افزایش اختلالات روانی وجود ندارد و حتی گاهی در برخی شاخص ها مانند میزان خودکشی، با مداخلاتی که انجام شده، شاهد کاهش روند هستیم. انجام شد.

شریعت با اشاره به انتخاب عنوان «اولویت امروز سلامت روان در محیط کار» به عنوان هفته سلامت روان گفت: یکی از محیط هایی که جمعیت مولد کشور در آن حضور و فعالیت دارند، محیط کار است که با توجه به شرایط سنی جمعیت مولد، مستعد اختلالات به ویژه اضطراب و افسردگی هستند.

وی یادآور شد: زمانی که محیط کار تغییر کند و استرس تنش های شغلی به حداقل برسد، سلامت روان افراد و سلامت خانواده تا حد زیادی تامین می شود. تاکید بر محیط‌های مختلف و ارتباط آن‌ها با سلامت، رسیدگی به مشکلات خاص آن‌ها و گامی رو به جلو.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا