اخبار سلامت

جمعیت ایران تا 30 سال آینده به 42 میلیون نفر کاهش می یابد

به گزارش گروه اجتماعی سلامت جو ، علیرضا رئیسی در مراسم تکریم و معارفه معاون بهداشتی وزارت بهداشت در سالن امام جواد(ع) ستاد وزارت بهداشت، اظهار داشت: مقوله سلامت است. متفاوت از سایر مقوله های بخش سلامت». سلامتی بازگشت کندی دارد، اما محصولات آن ارزشمند هستند.

وی با بیان اینکه شاید خیلی ها با نتیجه فوری موافق باشند، افزود: دستگاه های سی تی اسکن و پت اسکن ظرف یک هفته قابل خریداری و راه اندازی هستند، اما اصلاح میانگین قد کودکان نیازمند 10 سال برنامه ریزی و اجرا در 10 سال آینده است. نتیجه بدهد

معاون درمان وزارت بهداشت با تاکید بر ارتقای سیستم شبکه بهداشت و درمان کشور گفت: بهبود و توسعه شبکه بهداشت و درمان منجر به پویایی خدمات آن و ارتقای سلامت جامعه می شود. ما باید بتوانیم با انجام کارهای علمی، بازنگری و تعمیق بسته های خدماتی، PHC (مراقبت های بهداشتی اولیه) را به PHC جدید تبدیل کنیم.

رئیسی به سه دیداری که از زمان تصدی مسئولیت معاونت بهداشت با وزیر بهداشت داشته است، اشاره کرد و گفت: موضوع این جلسات بر اساس اسناد بالادستی در خصوص جوانان جمعیت و پزشکی خانواده بوده و کار را ادامه خواهیم داد. با تمام توانمان

وی با اشاره به بازگشت خود به معاونت بهداشت پس از سه سال، یادآور شد: بعد از سختی های دوران کرونا اگر برگشتم به خاطر عشق به کار است و این عشق در دست ما نیست. علاوه بر این، من از روزهای سخت کرونا چیزهای زیادی یاد گرفتم.

وی با قدردانی از زحمات دکتر حیدری و دکتر فرشیدی معاونان سابق بهداشت گفت: وظایف وزارت بهداشت و به ویژه معاونت بهداشت در حوزه جوانان و پزشک خانواده بسیار زیاد است. باید از تجربیات و تلخی های گذشته درس گرفت که البته با شیرینی هم همراه بود.

رئیسی تصریح کرد: سطح دسترسی مردم و سطح خدمات سلامت در ایران با کشورهای پیشرفته قابل مقایسه است. ما باید دست به دست هم دهیم تا در این دوره دو ماموریت اصلی یعنی برنامه های جوانان جمعیت و پزشکی خانواده را انجام دهیم.

وی با اشاره به اینکه جوان بودن جمعیت واقعا برای آینده کشور حیاتی است و در صورت ادامه روند کنونی جمعیت کشور در 30 سال آینده به 42 میلیون نفر می رسد که بسیار فاجعه بار است، گفت: وزارت بهداشت در درجه اول کار خود را نشان می دهد. مسئول سلامت مردم و سپس مسئول جوان سازی جمعیت است. این کشوری است که باید اتفاق بیفتد.

باید به جوانان جمعیت و سلامت خانواده توجه شود

حسین فرشیدی معاون اسبق وزارت بهداشت با تشکر از وزیر بهداشت و همکارانش در حوزه سلامت گفت: 27 سال پیش واکسیناسیون در کشور آغاز شد و اکنون در این زمینه به موفقیت هایی دست یافته ایم. و امروز در حوزه سلامت در سطح منطقه است و دنیا حرفی برای گفتن دارد و ما به این حوزه افتخار می کنیم.

وی با اشاره به بازدید خود در زمینه مبارزه با مالاریا در مرز شرقی و پیرکوه گفت: افراد در هر سنی درگیر موضوع سلامت هستند، باید در همه نقاط کشور مسئول بهداشت باشد، سلامت از سلامت شروع می شود. خانه در اقصی نقاط کشور و در سطح بین المللی ادامه دارد و ما در عرصه بین المللی در این زمینه حرفی برای گفتن داریم.

وی بیان کرد: شبکه بهداشت و درمان کشور همواره مورد توجه معاونت بهداشت بوده است و باید برای ارتقای شبکه تلاش کنیم و در این زمینه توجه به حوزه نیروی انسانی ضروری است.

فرشیدی با بیان اینکه باید به جوانان جمعیت و سلامت خانواده توجه شود، گفت: 2500 نفر در پزشک خانواده مشغول به کار بودند. خوب پیش دکتر

وی افزود: باید بتوانیم تمامی امکانات درمانی خانواده، خدمات استاندارد و دسترسی مناسب را با حداقل پرداخت از جیب خود اجرا کنیم.

معاون سابق بهداشت وزارت بهداشت گفت: در مدت فعالیتم در حوزه بهداشت واکسن پنوموکوک و روتاویروس را وارد سیستم واکسیناسیون کردیم که در گذشته به دلیل عدم اعتبار اجرایی نشد و تلاش کردیم تا این دو واکسن را در سیستم واکسیناسیون قرار دهید.

فرشیدی گفت: اگر به حوزه سلامت توجه ویژه شود قطعا تعداد بیماران و بسیاری از بیماری ها از جمله بیماری های قلبی کاهش می یابد.

نظام سلامت نیاز به برنامه های جدید دارد

حسینعلی شهریاری، رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نیز در مراسم تکریم و معارفه معاون بهداشتی وزارت بهداشت گفت: زمانی که رئیس دانشگاه علوم پزشکی بودم بیشترین تلاش را کردم. از زمان من به مسائل بهداشتی و منطقه.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان شورای اسلامی با اشاره به اینکه معاونت های بهداشتی این وزارتخانه همواره از استان های جنوبی بوده اند افزود: این نشان دهنده حساسیت وزرا نسبت به این حوزه است چرا که معاونان را از استان های درگیر انتخاب می کنند. در مسائل بهداشتی

شهریاری بیان کرد: اگر به دنبال سیستم شبکه ای هستیم که خوب کار کند باید نظارت جدی و حضور مستمر داشته باشیم.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: نظام سلامت ما نیازمند بازسازی و برنامه ریزی های جدید است.

وی بیان کرد: اگر سامانه شبکه پزشکی خانواده به درستی انجام شود نیازی به غربالگری فشار خون، دیابت و فشار خون نیست. نظام سلامت باید از خانه بهداشت فعال شود و اگر به خانه های بهداشت در روستاها توجه خوبی نداشته باشیم در سیستم شبکه موفق نخواهیم شد.

شهریاری در ادامه خاطرنشان کرد: جوان بودن جمعیت یکی از تاکیدات مقام معظم رهبری بوده است و ایشان شخصاً این موضوع را به وزیر بهداشت که حساسیت این موضوع را منتقل می کند و کمیته بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تاکید کرده اند. مجلس همواره در خدمت وزارت بهداشت بوده است تا به تحقق اولویت ها کمک کند. است

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان شورای اسلامی گفت: کمیسیون بهداشت و درمان شورای اسلامی در بحث سلامت حساس و پیگیر است و امیدواریم با همکاری بتوانیم فعالیت های خوبی در جهت ارتقای سلامت جامعه انجام دهیم. و تعامل و به عنوان خواسته اصلی جامعه از رئیس جمهور «سلامت» می توان به این مطالبه حق مردم پاسخ درستی داد.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا