سلامت خانواده

جشن شکوفه فرصتی برای کاهش اضطراب کودکان است ، نه یک رویداد نمادین – آژانس خبری مهر | اخبار ایرانی و جهانی

تاهره سادات بدری ، روانشناس ، با تأکید بر نیاز به برنامه ریزی دقیق برای جشن گرفتن شکوفه ها ، گفت: “روز اول مدرسه باید فرصتی برای کاهش اضطراب و ایجاد یک تجربه مثبت باشد ، نه فقط یک مراسم نمادین.”

وی گفت: “دانش آموزانی که مهد کودک یا تجربه پیش دبستانی ندارند ، بیشتر در معرض این استرس قرار دارند و نیاز به آشنایی تدریجی با محیط مدرسه و معلمان دارند.”

وی افزود: یکی از موارد مهمی که نادیده گرفته می شود ، آموزش جزئیاتی از قبیل محل توالت و آشنایی با قوانین ساده مدرسه است که غفلت می تواند اضطراب را تشدید کند. ” به گفته وی ، والدین بیش از حد ناخواسته اضطراب خود را به کودک منتقل می کنند و نیاز به تقویت استقلال از سنین پایین دارند.

بدری در ادامه با انتقاد از مقایسه دانش آموزان با همسالان خود ، تأکید کرد که مقایسه عزت نفس کودک باعث عزت نفس کودک می شود و آنها را به سمت درماندگی آموخته می کند ، در حالی که موفقیت های کوچک می توانند خودآگاهی ایجاد کنند و موفقیت های آینده را فراهم کنند.

روانشناس با اشاره به نقش اصلی معلمان کلاس اول گفت: “اولویت مدارس باید سلامت روان باشد و بهترین و باتجربه ترین معلمان باید بر این اساس کار کنند.” انتظار سکوت طولانی مدت و بی تحرک کودکان در روزهای اولیه اشتباه است و باید بین آموزش ، فرصت های بازی و تحرک بازی وجود داشته باشد.

در پایان ، بدری خاطرنشان کرد: مدرسه ای که احساس امنیت ، نشاط و تعلق در کودک ایجاد می کند ، پایه و اساس یادگیری مؤثر و پایدار را فراهم می کند ، اما اجبار و فشار ناگهانی چیزی جز اضطراب و مقاومت نخواهد داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا