بهداشت و درمان

جزییات دستورالعمل مصرف داروی سقط جنین

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت (تابنا)، آزیتا نبی زاده با اشاره به تاکیدات رهبری و جدیت وزیر بهداشت در راستای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانان جمعیت، گفت: دستورالعمل توزیع و مصرف داروهای سقط جنین توسط این سازمان به عنوان دارو مخترع سقط جنین در کشور تهیه و منتشر شده است.

وی افزود: چک لیست نحوه اجرای دستورالعمل و گزارش دقیق چک لیست تهیه و به منظور نظارت بر اجرای دستورالعمل توزیع و مصرف داروهای سقط جنین به دانشگاه ها ارسال شد.

رئیس اداره ارزیابی فناوری سلامت و مطالعات مدیریت اقتصادی سازمان غذا و دارو با اشاره به تهیه و تدوین برنامه عملیاتی نظارت بر اجرای دستورالعمل توزیع و مصرف داروهای سقط جنین در راستای اجرای ماده 58 قانون حمایت از خانواده و جوانان، تصریح کرد: ثبت اطلاعات دارویی سقط جنین در سامانه TTAC به منظور نظارت بر توزیع و نظارت دقیق بر زنجیره تامین داروی میزوپروستول به معاونت غذا و داروی رئیس جمهور در سراسر کشور گزارش شد.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده برای کنترل عرضه و توزیع داروهای سقط جنین، خاطرنشان کرد: پیش نویس دستورالعمل بازنگری میزوپروستول (ابلاغ 1398) بر اساس مفاد قانون حمایت از خانواده و جوانان، کاهش توزیع داروهای سقط جنین در مراکز عرضه مجاز به تا حدی که فقط نیازهای درمانی مرکز تامین شود، توزیع این دارو فقط در داروخانه های بیمارستانی مجاز است که تهیه دارو طبق بند شماره 1 با ثبت و پیگیری در سامانه TTAC انجام می شود.

به گفته نبی زاده، به منظور کنترل و نظارت بر مصرف داروی میزوپروستول، امکان استعلام محصول مذکور از طریق وب سرویس ردیابی و ردیابی استعلام شناسه در قالب دوز شمار فراهم و در اختیار آمار و ارقام قرار گرفته است. مرکز فناوری اطلاعات و سازمان های بیمه گر.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا