سلامت خانواده

جزئیات نامه رئیس دیوان عدالت اداری به وزیر بهداشت – خبرگزاری مهر ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، رئیس دیوان عدالت اداری در نامه‌ای به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خواستار صدور دستور مقتضی برای پرداخت فوق‌العاده جذب و نگهداری و ترک اعتبارات مناطق محروم شد. جلوگیری از تقدیم دادخواست کارکنان دانشگاه علوم پزشکی به دیوان عدالت. اداری شد.

در این نامه آمده است:

طبق مواد 1 و 2 قانون جذب نیروی انسانی در مناطق محروم و دورافتاده و مناطق جنگی مصوب 1367 به منظور جذب و ابقا نیروی انسانی مشمول قانون استخدام کشوری و مقررات استخدامی شرکت های دولتی (هر دو). رسمی و قراردادی) که در مناطق محروم و دورافتاده و جنگی به صورت داوطلبانه انجام وظیفه می کنند، فوق. فوق العاده E زیر عنوان بالا فوق العاده استخدام و نگهداری قابل پرداخت است.

رئیس دیوان عدالت اداری در ادامه خاطرنشان کرد: کارمند علاوه بر مرخصی استحقاقی که بر اساس مقررات مربوط به آنها اعطا می شود، حق استفاده از یک ماه مرخصی به ازای هر سال خدمت با حقوق را دارد. به نسبت مدت خدمت در مناطق محروم. و بالاتر فوق العاده و در صورت عدم استفاده مستخدم از تمام یا قسمتی از این مرخصی، حقوق و پاداش های مربوط به آن در پایان هر سال به وی پرداخت خواهد شد.

اما علیرغم وجود شفافیت قانونی و همچنین سپری شدن مدت پرداخت فوق فوق العاده جذب، نگهداری و خروج از مناطق محروم از زمان تصویب قانون جذب نیروی انسانی به مناطق محروم و دورافتاده و مناطق جنگی مصوب 1367 تا تاریخ 1397/01/01 (با لازم الاجرا شدن فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری و بند).برای) از بند 11 قانون بودجه سال 88 کل کشور، رصد مستمر پرونده‌ها حاکی از آن است که هنوز دادخواست‌های متعددی با موضوع پرداخت فوق‌العاده جذب و نگهداری و مرخصی وجوه برای مناطق محروم توسط کارکنان سازمان وجود دارد. دانشگاه علوم پزشکی به ویژه در استان های بوشهر، خوزستان، کرمانشاه و زنجان به دیوان عدالت اداری ارسال می شود.

رئیس دیوان عدالت اداری در پایان این نامه بر تحقق اصول حسن مدیریت، حکمرانی خوب، صیانت از قانون و در راستای تضمین حقوق مکتسبه، جلوگیری از ورود پرونده ها به دیوان عدالت اداری تاکید کرد. و بر این اساس از هدر دادن ذرات خودداری کنید پولخواستار صدور دستورات مقتضی جهت اجرای مواد رئیس جمهور به ویژه در مؤسسات زیر نظر وی در استان های بوشهر، خوزستان، کرمانشاه و زنجان به مقام رسمی رسید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا