سلامت خانواده

جزئیات مرگ 3 ماما در تصادف واژگونی خودرو اعلام شد – خبرگزاری مهر ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، در این گزارش آمده است: روز دوشنبه مورخ 30/7/1303 از تعدادی از همکاران مامایی و پرستاری شبکه بهداشت و درمان رامهرمز جهت شرکت در کمیته ارتقاء مادر و نوزاد دانشگاه دعوت به عمل آمد. سلامت (بررسی مرگ نوزادان ترم بدون ناهنجاری). معاونت پزشکی دانشگاه که پس از فوت نوزاد مریم محمد علیزاده در تاریخ 7/10/1303 تشکیل شده بود، برای انجام مأموریت اداری عازم اهواز بودند که در جاده رامهرمز به اهواز به نشانی اهواز دچار حادثه (واژگونی خودرو) شدند. حدود ساعت 9:43

بلافاصله پس از وقوع حادثه و اطلاع به مرکز اورژانس رامهرمز، سه دستگاه آمبولانس اورژانس پیش بیمارستانی آن شهرستان به سرعت به محل حادثه اعزام و همزمان با دستور رئیس، بالگرد اورژانس اهواز به سرعت به پرواز درآمد. مرکز اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه

در این حادثه متاسفانه دو همکار مامان به نام فاطمه براتی و سامیه شمیری آنها در صحنه فوت کردند و سه مجروح دیگر به نام های شهناز قنبری با سطح هوشیاری 7، مینا محمدیان و فریدون حبیبی نژاد (راننده خودرو) پس از دریافت خدمات حیاتی پزشکی با آمبولانس به بیمارستان مادر رامهرمز منتقل و در کمتر از زمان تحویل به بیمارستان شدند. 30 دقیقه. تبدیل شد

با هماهنگی های انجام شده، متخصصان جراحی عمومی، داخلی، جراحی قلب، ارتوپدی و رادیولوژی به اورژانس مراجعه کردند. سرکار خانم شهناز قنبری پس از انجام اقدامات لازم در اورژانس از قبیل نصب چابک لوله و…، برای اقدامات تشخیصی به بخش سی تی اسکن منتقل شد. پس از انجام اقدامات تشخیصی، با توجه به وخامت شرایط، با توجه به نظر جراح، بیمار بلافاصله به اتاق عمل منتقل شد تا منشا خونریزی داخلی با جراحی مشخص شود و اقدامات تشخیصی و درمانی تکمیل شود. اقدامات با حضور متخصصان جراحی، قلب و داخلی. اکو همچنین عمل جراحی قلب انجام شد و بیمار بلافاصله با بالگرد برای ادامه درمان به بیمارستان گلستان اهواز اعزام شد.

متأسفانه پس از انتقال به بالگرد اورژانس دچار ایست قلبی تنفسی شد و بالگرد مجبور شد آماده به کار او در وضعیت پایدارتری مجروح شد. مصدوم بلافاصله به اتاق عمل منتقل شد و عملیات احیا روی وی انجام شد. با حضور نزدیک به 3 ساعته بالگرد اورژانس اهواز در محل، بیمار پس از دریافت خدمات تخصصی پزشکی مجدداً به بالگرد منتقل شد تا به اهواز منتقل شود اما متاسفانه در حین پرواز مجدداً بیمار دچار ایست قلبی تنفسی شد. که با تلاش تیم فوریت های پزشکی هوایی برطرف شد. عمل احیا انجام شد و بیمار به اهواز منتقل شد. آمبولانس در محل فرود بالگرد در اهواز آماده به کار حضور داشت و به محض رسیدن بالگرد، بیمار در ساعت 14:53 با آمبولانس به بیمارستان گلستان منتقل شد. متاسفانه علیرغم تلاش همکاران، بیمار در اورژانس بیمارستان گلستان فوت کرد.

سایر مصدومان این حادثه پس از انجام اقدامات اولیه با دستور جراح جهت تحت نظر قرار گرفتن و انجام سایر اقدامات درمانی در بخش جراحی بیمارستان مادر رامهرمز بستری شدند.

بنابراین در این گزارش تمامی سرنشینان سوار بر یک دستگاه خودرو پژو 405 بوده و به دلیل همزمانی جلسات متعدد در مرکز استان، واحد خودرویی شبکه بهداشت و درمان رامهرمز از تمام ظرفیت خارج از کشور طرف قرارداد خود استفاده کرده است. ماشین های کرایه شهر برای انجام ماموریت ها. خودروی اجاره ای پژو 405 متعلق به آقای فریدون حبیبی نژاد طرف قرارداد شبکه فوق به مدت 12 ماه از تاریخ 1/1/1303 لغایت 30/12/1303 می باشد.

بر اساس گزارش پلیس راه استان، علت این حادثه سرعت بیش از حد بوده است.

بر اساس اظهارات جانباختگان این حادثه خانم مینا محمدیان و فریدون حبیبی نژاد این حادثه به شرح زیر اتفاق افتاده است: یک دستگاه پراید وانت که ظاهراً از روستاهای مجاور بوده برای عبور از جاده وارد جاده شده و از عرض جاده و راننده خودرو وارد جاده شد «پژو 405 برای جلوگیری از برخورد مسیر خود را تغییر داد و به خروج از جاده ادامه داد و به دلیل نبود گاردریل و اختلاف ارتفاع زیاد بین جاده و شانه، خودرو. واژگون شد.”

به دلیل تالام همکاران مامان در بلوک زایمان بیمارستان مادر رامهرمز و برای جلوگیری از هرگونه اختلال در ارائه خدمات به مادران باردار، ماماها از مراکز بهداشتی درمانی وابسته به شبکه بهداشت و درمان رامهرمز فراخوان شدند.

وزیر بهداشت 30 مهر 1403 در پیامی از فوت سه نفر خبر داد مامان شبکه بهداشت و درمان رامهرمز تاکید کرده بود؛ ریاست دانشگاه علوم پزشکی ضروری است یک سرباز شاپور اهواز ضمن رسیدگی کامل به مصدومان و بازماندگان این حادثه دلخراش؛ ابعاد موضوع را بررسی کنید و به من گزارش دهید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا