سلامت خانواده

جزئیات مذاکرات رئیسی با همتایان قطری و عراقی خود – خبرگزاری مهر ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، در حاشیه هفتاد و یکمین اجلاس کمیته منطقه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت، علیرضا رئیسی معاون بهداشتی وزارت بهداشت و دکتر نیکنام دستیار ویژه وزیر و مدیر کل همکاری بین بین المللی آنها با معاون وزیر بهداشت وزارت بهداشت قطر دیدار و در خصوص گسترش همکاری های دوجانبه گفتگو کردند.

معاون بهداشتی وزارت بهداشت کشورمان در این دیدار گفت: روابط مناسب و رو به رشدی در حوزه سلامت در دو کشور وجود دارد.

رئیسی با بیان اینکه دو کشور ظرفیت های خوبی در زمینه زیرساخت های سلامت، کنترل بیماری ها، سیستم دیجیتال سلامت و سایر حوزه ها دارند، گفت: می توانیم با توسعه همکاری ها این ظرفیت ها را افزایش دهیم.

معاون بهداشت وزارت بهداشت تصریح کرد: کرونا به ما نشان داد که برای سالم بودن کشورها، کشورهای دیگر باید سالم و عاری از بیماری باشند.

رئیسی پیشنهاد کرد: کشورهای ایران، قطر و سایر کشورهای ذی‌نفع در زمینه کنترل بیماری‌های عفونی همکاری کنند و با تشخیص زودهنگام بیماری و تبادل اطلاعات، بیماری‌های عفونی قابل کنترل باشد.

محمدحسین نیکنام، دستیار ویژه وزیر و مدیر کل همکاری های بین المللی بین المللی همچنین در این دیدار ضمن تشکر از میزبانی دولت قطر و وزیر بهداشت قطر در هفتاد و یکمین نشست کمیته منطقه شرق مدیترانه، گفت: دو سند با وزارت بهداشت قطر و وزارت بهداشت قطر در حال امضای است. کار گروه همکاری دو کشور در حال شکل گیری است. دریافت کنید است

وی ابراز امیدواری کرد با انجام این دو وظیفه همکاری های دو کشور گسترش یابد.

صالح عمری، معاون بهداشت وزارت بهداشت قطر نیز گفت: وزارت بهداشت قطر در حوزه سلامت توانمندی های بالایی دارد و ما علاقه مند به همکاری با وزارت بهداشت ایران هستیم.

در ادامه این دیدارها معاون بهداشت وزارت بهداشت با معاون وزیر بهداشت وزارت بهداشت عراق دیدار و در خصوص گسترش همکاری های دوجانبه گفتگو کرد.

رئیسی ضمن ابلاغ سلام وزیر بهداشت کشورمان از وزیر بهداشت عراق برای سفر به ایران دعوت کرد.

همکاری در زمینه دیجیتالی شدن بخش بهداشت، مقررات بین بین المللی سلامت، تبادل سریع اطلاعات برای کنترل بیماری ها از جمله مواردی بود که رئیسی بر آن تاکید کرد و یادآور شد: پاندمی کرونا نشان داد که کشورهای غربی و آمریکا در زمان بحران به سایر کشورها کمک نمی‌کنند، بنابراین لازم است ایران و عراق در حوزه سلامت همکاری و سرمایه‌گذاری مناسبی داشته باشند تا در زمان بحران با مشکلات جدی مواجه نشوند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت همچنین بر ضرورت اتحاد کشورهای اسلامی برای کمک به کشور فلسطینی لبنان تاکید کرد.

همچنین محمدحسین نیکنام دستیار ویژه وزیر و مدیر کل همکاری های بین المللی بین المللیوی گسترش همکاری‌های دو کشور در زمینه‌های مختلف سلامت از جمله بیماری‌های واگیر و غیرواگیر و پزشکی را یکی از مصادیق همکاری‌های گروه پنج عنوان کرد.

وی با بیان اینکه می توانیم در زمینه پیشگیری از بیماری های واگیر همکاری خوبی داشته باشیم، گفت: آمادگی کامل برای گسترش همکاری ها با وزارت بهداشت عراق را داریم و می توانیم با تدوین برنامه اجرایی کارها را پیش ببریم.

ریاض عبدالامیر، معاون وزیر بهداشت عراق نیز گفت: آمریکا و کشورهای اروپایی زمانی واکسن خود را در اختیار کشورهای دیگری قرار دادند که بیشتر مردم خود را واکسینه کرده بودند. ما آمادگی داریم با تشکیل گروهی همکاری های خود را با جمهوری اسلامی ایران توسعه دهیم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا