سلامت خانواده

جزئیات خدمات بیمه سلامت زوج های نابارور/پرداخت خسارات متفرقه – خبرگزاری مهر ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، مریم آزادی در خصوص عملکرد سازمان بیمه سلامت ایران در راستای اجرای ماده ۴۳ قانون حمایت از جوانان، جمعیت و خانواده گفت: با ابلاغ دستورالعمل خرید استراتژیک و ضوابط پوشش بیمه ای خدمات درمان ناباروری. توسط شورای عالی بیمه سلامت کشور در سال 1400 نسخه 01) به کلیه سازمان های بیمه گر سقوطسازمان بیمه سلامت به عنوان یکی از سازمان های بیمه گر سقوط بنیاد بلافاصله اقدامات لازم را برای دریافت این خدمات توسط زوج های نابارور انجام داد.

وی افزود: حضور فعال در جلسات بازنگری دستورالعمل های مذکور در دبیرخانه شورای عالی بیمه سلامت که در نهایت منجر به ابلاغ آخرین نسخه این دستورالعمل (نسخه 04) در آذرماه سال جاری، تشکیل جلسات آموزشی شد. اطلاع رسانی ادارات کل بیمه سلامت کشور برای ارائه خدمات لازم و کافی به زوج های نابارور نمونه ای از این اقدامات است.

آزادی ادامه داد: همچنین انعقاد قرارداد با مراکز درمان ناباروری و بارگذاری لیست مراکز مجاز درمان ناباروری در پرتال سازمان به منظور سهولت دسترسی بیمه شدگان به مراکز طرف قرارداد. علامت گذاری کنید ایجاد زوج های نابارور بر اساس قشربندی نظام سلامت برای دریافت خدمات کمک باروری بر اساس دستورالعمل خرید استراتژیک خدمات ناباروری و پوشش بیمه ای خدمات درمان ناباروری در مراکز درمانی طرف قرارداد با پوشش تعرفه دولتی 90 درصدی در دانشگاه. مراکز دولتی و پوشش تعرفه عمومی 90 درصدی غیردولتی همچنین پوشش 70 درصدی این خدمات در بخش خصوصی و خیریه نیز از جمله اقدامات انجام شده است.

وی به پرداخت خسارت متفرقه برای درمان زوجینی که در مراکزی غیر از طرفین قرارداد خدمات دریافت کرده اند، اشاره کرد. هستندتاکید کرد: پوشش 66 قلم داروی درمان ناباروری با 90 درصد پوشش بیمه ای، پوشش بیمه ای 7 قلم تصویربرداری، 56 مورد آزمایش، 29 قلم تجهیزات مربوط به درمان ناباروری، پوشش بیمه ای 45 کد خدمات جراحی برای آمادگی برای دریافت. خدمات درمان ناباروری توسط زوج های نابارور و پوشش بیمه ای 16 مورد آزمایش ژنتیک برای افرادی که سقط های مکرر داشته اند و بچه دار نشده اند. هستند نمونه دیگر از اقدامات انجام شده در درمان ناباروری است.

معاون بیمه سلامت و خدمات سازمان بیمه سلامت ایران گفت: پوشش بیمه ای دو آزمایش «آزمایش ذخیره تخمدان (AMH) برای همسر و تست DFI برای زوج نابارور، پوشش بیمه ای انجماد و نگهداری بافت تولیدی. مانند برای زوج های نابارور مبتلا به سرطان، افزایش سن دریافت خدمات کمک باروری برای همسران نابارور از 45 به 49 سال و بدون محدودیت سنی برای مردان، پوشش بیمه ای خدمات تخصصی و فوق تخصصی کمک باروری شامل IVF، IUI، ICSI و FET. بخشی دیگر از اقدامات.

وی افزود: زوجین برای دریافت خدمات محدودیتی در تعداد دفعات انجام خدمات ندارند.

آزادی بیان کرد: در سال 1401 برای 57 هزار بیمار مبلغ 7726 میلیارد ریال در بخش های سرپایی و بستری این زوج ها هزینه شده است. همچنین در سال 1402 تعداد افراد دارای گواهی خدمت ناباروری حدود 75 هزار نفر بوده که سازمان بیمه سلامت حدود 8662 میلیارد ریال در بخش های سرپایی و بستری و خسارت های متفرقه برای تشخیص و درمان این بیمه شدگان هزینه کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا