سلامت خانواده

جزئیات انتشار آمار دارویی – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، سید حیدر محمدی از انتشار آمار دارویی کشور در سال 1402 خبر داد و اظهار داشت: هدف از انتشار این داده ها دسترسی عادلانه به داده های بازار دارویی کشور، کمک به توسعه صنعت و بازار دارویی است. ، و برای کمک به شرکت ها برای برنامه ریزی برای عرضه. دارو در راستای ارتقای شفافیت در راستای نظارت کلی سازمان غذا و دارو و ارائه داده ها در قالب داشبورد قابل استفاده برای همه اقشار جامعه و ز سودمند است.

وی افزود: تمامی داشبوردها قابلیت جستجوی چندگانه و پیشرفته دارند و تحلیل های کاربردی را در قالب نمودارهای مختلف در اختیار کاربران قرار می دهند.

رئیس سازمان غذا و دارو تصریح کرد: داشبوردهایی که پیش از این توسط اداره کل دارو و مواد تحت کنترل در پلتفرم Publicbi.fda.gov.ir منتشر شده بود. هستند از جمله داشبورد آمار دارویی بر اساس اعلامیه سال 1400 و 1401، داشبود آمار دارویی بر اساس اظهارات تامین کننده و داشبورد مجوز ترخیص کالای بهداشتی بوده است.

وی با اشاره به ویژگی های داشبورد آمار دارویی بر اساس بیانیه سال 1400 و 1401 گفت: این داشبورد اطلاعات فروش اقلام دارویی را از شرکت های پخش به داروخانه ها ارائه می کند و نزدیک ترین داده های قابل اعتماد به میزان مصرف اقلام دارویی است.

به گفته محمدی، اطلاعات ارائه شده در داشبورد 1400 و 1401 شامل ارزش ریالی و ارزش عددی بازار دارویی کل کشور هر یک از شرکت ها یا هر یک از مجوزهای دارویی، ریالی و سهم عددی هر یک از شرکت های عرضه کننده است. و توزیع کل بازار دارویی. کشور، از واردات و بازار تولید داخلی یا از بازار دارویی یک دارو.

وی تصریح کرد: داشبورد آمار دارویی بر اساس اظهارنامه تامین کننده نیز شامل داده های اقلام دارویی است که پس از عرضه و در سامانه توسط شرکت تامین کننده شناسایی (برچسب) شده است. Titek بارگذاری شده و میزان عرضه دارو را در قالب واردات و تولید داخلی نشان می دهد.

محمدی خاطرنشان کرد: اطلاعات ارائه شده در داشبورد آمار دارویی بر اساس اظهارنامه تامین کننده، ارزش ریالی و مقدار عددی داروی عرضه شده کل کشور هر یک از شرکت ها یا هر یک از مجوزهای دارویی و سهم ریالی و ریالی را نشان می دهد. سهم عددی هر یک از شرکت های تامین کننده. یکی از انواع داروها از داروهایی است که از واردات و بازار داخلی و یا از بازار دارویی به کل کشور عرضه می شود.

به گفته رئیس سازمان غذا و دارو، داشبورد آمار دارویی 1402 بر اساس بیانیه توزیع نیز بر اساس داده های فروش شرکت های پخش به داروخانه ها و کلیه داده هایی است که توسط شرکت های پخش در سامانه توزیع می شود. در طول سال Titek آنها آپلود، خلاصه و مجدداً با شرکت ها بررسی می شوند و در نهایت در قالب آمار دارویی آن سال منتشر می شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا