سلامت خانواده

جذب نیروهای جدید برای رفع کمبود بهورز کجا رفت؟

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمدرضا ظفرکندی امروز – شنبه هفدهم شهریور ماه – به مناسبت روز بهورز از مرکز جامع سلامت روستای هفت جوی بازدید کرد و در حاشیه این بازدید گفت: مردم بهورز پایه و اساس هستند. سلامت کشور است و از زحمات آنها قدردانی می کنیم.

وی با اشاره به فعالیت 19 هزار مرکز بهداشتی درمانی در سراسر کشور افزود: 30 هزار پرستار که دو سوم آنها زن و مابقی مرد هستند در مراکز بهداشتی درمانی سراسر کشور در حال خدمت رسانی به مردم هستند.

ظفرکندی با بیان اینکه هر مرکز بهداشتی درمانی به جمعیت 1000 تا 1500 نفری خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می کند، خاطرنشان کرد: مراکز بهداشتی درمانی در روستاها و شهرها وضعیت سلامت مادران و نوزادان را از بارداری تا تولد و در دوران رشد رصد و پیگیری می کنند. آموزش ها و مراقبت های لازم را به مردم ارائه می کنند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: نقش بهورزان در کنترل، پیشگیری و واکسیناسیون بیماری‌های عفونی و غیر عفونی و همچنین بهداشت دهان و دندان بسیار موثر بوده و ارزش افزوده ای برای نظام سلامت محسوب می‌شود، زیرا واکسیناسیون به موقع بار درمان را در آینده کاهش می دهد

ظفرقندی خاطرنشان کرد: با توجه به دغدغه رئیس جمهور در خصوص شبکه بهداشت و درمان، پزشکی خانواده و نظام ارجاع باید تلاش کنیم تا این سامانه در سراسر کشور به ویژه شهرستان ها اجرا شود. اگر این سامانه در شهرستان ها جاری و متمرکز باشد و نظام ارجاع برقرار شود به اهداف خود در برنامه هفتم توسعه و سیاست های ابلاغی می رسیم. حوزه سلامت باید از منابع پایدار و تکریم جامعه سلامت کشور از پزشک گرفته تا متخصص و فوق تخصص برخوردار شود. خوب پیش برویم.

وی تاکید کرد: تلاش می کنیم شرایط معیشت بیماران و بهورزان را در مراکز بهداشتی درمانی بهبود بخشیده و در بودجه های عمومی کشور لحاظ کنیم. برای رفع کمبود بیمار و جذب نیروی جدید با سازمان اداری و استخدامی کشور مذاکراتی را آغاز خواهیم کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا