علمی و فناوری

جدیدترین رتبه‌ دانشگاه‌های ایرانی در رتبه‌بندی USNews

به گزارش گروه علمی ـ فناوری خبرگزاری سلامت (سلامت جو)رتبه بندی بهترین دانشگاه های جهان توسط موسسه USNews برای درک بهتر مقایسه موسسات در جهان ایجاد شده است. این رتبه بندی به دنبال معرفی بهترین دانشگاه هایی است که در دنیا معروف هستند و تحقیقات علمی زیادی را برای دانشجویان متقاضی از سراسر جهان انجام می دهند. شاخص ارزیابی این موسسه به گونه ای است که تنها مؤسساتی در این سامانه مورد ارزیابی قرار می گیرند که حداقل 1250 مقاله در پنج سال اخیر در پروفایل «WebOscience» داشته باشند.

موسسه “US News” از 13 معیار کلیدی (شهرت تحقیقات جهانی، شهرت تحقیقات منطقه ای، تعداد انتشارات، کتاب، کنفرانس، تاثیر استناد تعدیل شده، تعداد همه استنادها، تعداد انتشارات در بین 10٪ از انتشارات با کیفیت بالا، نسبت انتشارات در بین 10 درصد از نشریات با کیفیت بالا، تعداد همکاری های جهانی [نسب به کشور]تعداد همکاری جهانی، تعداد مقالات پراستناد در میان یک درصد از نشریات با کیفیت بالا، و نسبت مقالات پراستناد در میان یک درصد از انتشارات با کیفیت بالا) برای ارزیابی موسسات استفاده می شود.

داده های ارزیابی این معیارها با همکاری Clarivit Analytics (ناشر پایگاه داده WebOscience و Insights) جمع آوری می شود. این موسسات از ایالات متحده و بیش از 100 کشور دیگر بر اساس 13 شاخص رتبه بندی شده اند و نشان دهنده 2250 دانشگاه برتر جهان هستند. در رتبه بندی USNews 2024-2025، 69 دانشگاه ایرانی در این رتبه بندی جهانی قرار گرفتند که از این تعداد 9 دانشگاه در جدول مربوط به ایران رتبه ای نداشتند. تعداد دانشگاه های ایران در سال گذشته حدود 52 دانشگاه بود که نشان دهنده رشد تعداد دانشگاه ها با 69 دانشگاه در رتبه بندی جدید است.

جدیدترین رتبه بندی دانشگاه های ایران در رتبه بندی USNews

بهترین دانشگاه های ایران در رتبه بندی دانشگاه های جهانی USNews در سال 2025-2024. 10 دانشگاه برتر جهان در رتبه بندی دانشگاه های جهانی USNews 2025-2024 شامل دانشگاه هاروارد، موسسه فناوری ماساچوست (MIT)، دانشگاه استنفورد، دانشگاه آکسفورد، دانشگاه برکلی کالیفرنیا، دانشگاه کمبریج، کالج لندن، دانشگاه سیاتل، دانشگاه کلمبیا است. ، دانشگاه ییل.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا