بهداشت و درمان

جایگاه بیمه های پایه در اجرای برنامه پزشکی خانواده

به گزارش گروه سلامت و درمان خبرگزاری سلامت (تابنا)، ابراهیم نوری قوشکی نوشت: فلسفه بیمه حمایت مالی از بیمه شدگان است، این حمایت مالی باید به مشارکت در تصمیم گیری در خصوص بسته خدمات، دستورالعمل های بالینی نیز تعمیم یابد. ، ساختار شبکه و زنجیره ارائه خدمات. انجام داده است

یکی از الزامات اجرای برنامه پزشکی خانواده تامین مالی پایدار منابع است. تجمیع صندوق های بیمه پایه یکی از مطمئن ترین روش های تثبیت منابع مالی برنامه است.

برای تجمیع منابع اعتباری بیمه های پایه مانند بیمه سلامت، تامین اجتماعی و … بهتر است صندوق مشترکی وجود داشته باشد و دولت حق بیمه این سازمان های بیمه گر را جمع آوری و به آن صندوق تلفیقی برای توزیع به همراه پرداخت کند. بودجه و کمک های دولتی و صندوق تلفیقی می تواند سرمایه را به طرق مختلف مانند سرمایه گذاری افزایش دهد. بیمه های پایه باید از مشارکت های مردمی استفاده کنند و بانک اطلاعاتی همه بیمه شدگان یکسان و در یک صندوق قرار گیرد. همچنین یک سازمان غیردولتی و غیرانتفاعی مسئولیت اعتباربخشی مراکز درمانی را بر عهده دارد و آن صندوق تجمیع شده مسئولیت تدوین قوانین و مقررات عملکرد بیمه پایه از قبیل مشارکت در تدوین و ابلاغ دستورالعمل‌های بالینی، مشارکت در توسعه را بر عهده دارد. تعرفه ها و فرانشیزها، خرید استراتژیک و اصول و قوانین و چارچوب ها. قراردادهای بیمه گر با مراکز خدماتی. صندوق تجمیع شده خود مرجع حل اختلاف بین بیمه گر و ارائه دهنده خدمات است. بیمه های تکمیلی نیز باید شرایط تعرفه و فرانشیز را تحت نظارت این صندوق رعایت کنند.

اما آیا بیمه های پایه در حال حاضر قابل تجمیع هستند، آیا امکان سرمایه گذاری در بیمه های پایه وجود دارد.

واقعیت امر این است که در حال حاضر این امکان وجود ندارد، زیرا سرنوشت بیمه‌های پایه مانند تامین اجتماعی و بیمه سلامت در 40 سال گذشته نشان داده است که سرمایه‌گذاری نادرست آن‌ها در تامین پوشش تعهداتشان به دلیل تسلط دولت و ریسک بالای تمرکز در بن بست و نقطه ورشکستگی رسیده است.

مهم ترین عواملی که در این شکست تأثیرگذار بوده، عدم سودآوری شرکت هایی است که از سرمایه گذاری تضمینی مبتنی بر ارز جهانی مانند کشتیرانی و پالایشگاه ها به سمت سرمایه گذاری در شرکت های داخلی مانند شستا از سازمان تأمین اجتماعی که مشمول ارز است. نوسانات و تورم به شدت آسیب دیده است و نتوانسته پوشش مناسبی برای بیمه های درمانی با تورم داشته باشد، بنابراین تجمیع بیمه ها نه تنها در حال حاضر کمکی نمی کند، بلکه ریسک حاکمیت بخش دولتی بر بازار را افزایش می دهد. و خطر تمرکز بنابراین برای تامین مالی برنامه‌های پیشگیری نمی‌توان با استخدام دولتی روی بیمه‌های پایه کار کرد، زیرا فشار بر خدمات‌دهنده و در نهایت مردم را افزایش می‌دهد، همان چیزی که در برنامه درمان خانواده فارس شاهد هستیم. و مازندران.

بنابراین برای تامین مالی با جابه جایی هزینه ها از درمان به سلامت باید به سمت تمرکز بهداشت و درمان به سمت محل مصرف هزینه ها یعنی جایی که هزینه ها دریافت می شود و تامین مالی آن توسط پایه انجام می شود برویم. و سازمان های بیمه تکمیلی.

یکی از ایرادات مهم در نظام بیمه ای کشور؛ عدم شمول بیمه های تکمیلی و عدم رعایت بیمه نامه های سطح بالا از وظایف بیمه های تکمیلی است. بنابراین تقویت بیمه تکمیلی مهمترین ابزار برای رسیدن به این هدف است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا