اخبار سلامت

جامعه جهانی در برابر تحریم ها در حوزه سلامت بایستد

به گزارش گروه اجتماعی سلامت جو ، بهرام عین اللهی در هفتاد و هفتمین اجلاس سالانه سازمان بهداشت جهانی در ژنو سوئیس طی سخنانی در مراسم افتتاحیه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره رئیس جمهور شهید آیت الله رئیسی و هیئت همراه، اظهار داشت: گفت: همان گونه که در ماتم مردیم. رئیس جمهور فقید و وزیر فقید امور خارجه و سایر مقامات کشورمان در این دوران سخت به سر می برند، ما متعهد هستیم که تلاش مجدانه آنها را در حوزه سلامت بدون وقفه ادامه دهیم.

وی افزود: رئیس جمهور فقید تمام تلاش خود را برای خدمت به ملت ایران و ارتقای کیفیت زندگی با ارتقای سلامت همگان به کار گرفت.

عین اللهی در ادامه به تصویری از شهید دکتر رئیسی که گوشه ای از زحمات و خدمات مجدانه وی به مردم ایران را به تصویر می کشید، اشاره کرد و گفت: این عکس بخشی از خدمات وی به کودکان در حوزه سلامت را نشان می دهد. سلامتی، آرامش و زندگی هدیه او به فرزندان بود.

وی در ادامه تصریح کرد: در حالی که ما اینجا در ژنو در مجمع جهانی بهداشت ملاقات می کنیم، اقدامات نسل کشی علیه مردم فلسطین در حال انجام است. همه برای شعار «همه برای سلامتی، سلامتی برای همه» تلاش کنیم.

وی گفت: امیدواریم رای مثبت مجمع عمومی سازمان ملل متحد درباره عضویت فلسطین گام مهمی برای به رسمیت شناختن و تضمین حقوق مشروع فلسطینی ها از جمله حق تعیین سرنوشت آنها باشد.

عین اللهی در ادامه بر اهمیت حیاتی سلامت خانواده و نظام ارجاع به عنوان یکی از اولویت های جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد و گفت: بر این باوریم که تدوین برنامه های آموزشی پزشکی خانواده با رویکرد کل نگر تحت عنوان سلامت خانواده، تضمین کننده تمامی ابعاد است. سلامت در خانواده، در نهایت منجر به ارائه مراقبت موثر، بهبود خدمات به بیمار و کاهش بار زیرساخت های مراقبت های بهداشتی می شود. با حمایت دولت، خدمات سرپایی و بستری برای کودکان زیر ۷ سال در ایران رایگان شد.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: ما متعهد به حفظ بهداشت و درمان به عنوان بالاترین اولویت خود هستیم و با تخصیص منابع کافی، در مقابل محدودیت‌های اقتصادی مداوم و فزاینده خارجی ناشی از یکجانبه غیرقانونی، به پیشرفت چشمگیری در حوزه سلامت ادامه خواهیم داد. اقدامات قهری». ما به حق انتظار داریم جامعه جهانی در برابر تحریم های غیرقانونی یکجانبه در حوزه سلامت بایستد.

لازم به ذکر است مجمع جهانی بهداشت هر ساله با حضور 192 وزیر بهداشت از کشورهای عضو در مقر سازمان جهانی بهداشت در ژنو برگزار می شود. «همه برای سلامتی، سلامتی برای همه» به عنوان شعار امسال مجمع جهانی بهداشت انتخاب شده است.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا