اخبار سلامت

ثبت 584 حادثه ویژه طی هفته گذشته در کشور

به گزارش گروه اجتماعی سلامت جو ، جعفر میادفر با بیان اینکه از مجموع 584 حادثه خاص در هفته گذشته، 192 مورد حادثه رانندگی بوده که نسبت به هفته قبل 11 درصد افزایش داشته است، گفت: متاسفانه در حوادث ویژه ثبت شده در هفته گذشته، 132 نفر به دلیل شدت جراحات جان خود را از دست دادند.

وی ادامه داد: 33 درصد از تصادفات ویژه هفته گذشته حوادث رانندگی بوده است اما این تصادفات 69 درصد از مجموع مجروحان تصادفات خاص را به خود اختصاص داده است. هزار و 40 نفر در حوادث خاص از خدمات اورژانس بهره مند شدند که 901 نفر به مراکز درمانی اعزام و 139 نفر در محل مداوا شدند.

رئیس سازمان اورژانس کشور بیشترین تصادفات رانندگی در هفته گذشته را مربوط به استان های تهران و خراسان رضوی دانست و گفت: بیشترین مصدومان حوادث رانندگی در استان های خراسان رضوی با 147 و تهران با 137 نفر بوده است. از سوی دیگر بیشترین مرگ و میر ناشی از حوادث رانندگی خاص در استان های سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و قزوین به ثبت رسیده است.

میادافر بیان کرد: در هفته گذشته 392 فقره تصادف غیرترافیکی خاص در کشور به ثبت رسیده و 472 نفر منجر به مصدومیت شدند که از این تعداد 425 نفر به مراکز منتقل شدند. متاسفانه در این حوادث 92 نفر جان خود را از دست دادند.

وی ادامه داد: در هفته گذشته 46 مورد حادثه غیرترافیکی مرتبط با انواع مسمومیت ها در کشور به ثبت رسید که در این مدت 104 نفر مسموم شدند. از این تعداد 12 مورد مربوط به مسمومیت با گاز مونوکسید کربن بوده که منجر به مسمومیت 27 نفر شده است.

بر اساس این گزارش، حوادث ویژه حوادثی است که بیش از چهار مجروح یا بیمار یا دو کشته داشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا