سلامت خانواده

ثبت پشه آئدس در 6 استان؛ آیا تب دنگی وارد کشور شده است؟

به گزارش خبرآنلاین، حسین فرشیدی در حاشیه اجلاس روسای دانشگاه ها و دانشکده های سراسر کشور که در دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شد، در جمع خبرنگاران با اشاره به تب دنگی و شیوع آن در کشور اظهار داشت: تب دنگی یک بیماری است. بیماری ویروسی که توسط پشه ها منتقل می شود. این پشه با نام Aedes منتقل می شود و این پشه چند سالی است که در شهرهای مختلف کشور وجود دارد و اکنون در 6 استان کشور وجود آن قطعی شده است اما خوشبختانه آلودگی ناشی از این پشه هنوز قطعی نشده است. در هر یک از استان ها گزارش شده است.
مهر در خبری نوشت: وی درباره علت شیوع این بیماری گفت: با بارش شدید بارانی که در روزهای اخیر در دبی اتفاق افتاد و سکون آب باعث شیوع پشه آئدس و تب دنگی در امارات شد و به دنبال آن موضوع. تعداد زیادی از مسافران ایرانی که در دبی اقامت دارند نیز به این بیماری مبتلا شدند.
معاون بهداشتی وزارت بهداشت گفت: برای جلوگیری از ورود بیماری تب دنگی به کشور تلاش کرده ایم افراد مبتلا به این ویروس را شناسایی کنیم و هم اکنون این نظارت با دقت و جدیت ادامه دارد.
فرشیدی خاطرنشان کرد: برای ما بسیار مهم است که بتوانیم مردم را از این بیماری آگاه کنیم و از گزش پشه به ویژه در شش استان آلوده و به ویژه استان های جنوبی جلوگیری کنیم، اما نکته خوشحال کننده این است که هنوز گزارشی از بیماری آدس گزارش نشده است. گزش پشه و تب دنگی در کشور نداشته ایم و امیدواریم در آینده موردی از این بیماری مشاهده نشود.

نایب رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر: اولین بیمار مبتلا به تب دنگی در استان بوشهر شناسایی شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: اولین بیمار مبتلا به تب دنگی توسط تیم شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه شناسایی و تحت درمان قرار گرفت.
قاسم برجوی فرد صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با بررسی های انجام شده در قالب مراقبت تلفیقی از بیماری های منتقله از پشه آئدس، اولین مورد تب دنگی وارداتی به استان توسط تیم شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه شناسایی شد. و تحت درمان قرار گرفت. است.
وی تصریح کرد: این بیمار سابقه سفر به امارات داشت و هفته گذشته به استان بوشهر بازگشت.

۴۷۲۱۷

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا