اخبار سلامت

ثبت وجود پشه آئدس در 6 استان

به گزارش سلامت جو مشهدحسین فرشیدی در حاشیه اجلاس روسای دانشگاه ها و دانشکده های سراسر کشور که در دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شد، در جمع خبرنگاران با اشاره به تب دنگی و شیوع آن در کشور اظهار داشت: تب دنگی یک بیماری ویروسی است که ناشی از یک بیماری است. پشه ای به نام آئدس منتقل می شود و چند سالی است که این پشه در شهرهای مختلف کشور حضور دارد و هم اکنون حضور آن در 6 استان کشور قطعی شده است، اما خوشبختانه آلودگی ناشی از این پشه در هیچ یک از استان ها گزارش نشده است. استان ها

وی در خصوص علت شیوع این بیماری گفت: با بارش شدید بارانی که در روزهای اخیر در دبی اتفاق افتاد و سکون آب، باعث شیوع پشه آئدس و تب دنگی در امارات شد و به همین دلیل، شدت گرفت تعدادی از مسافران ایرانی مقیم دبی نیز به این بیماری مبتلا شدند.

معاون بهداشتی وزارت بهداشت گفت: برای جلوگیری از ورود بیماری تب دنگی به کشور تلاش کرده ایم افراد مبتلا به این ویروس را شناسایی کنیم و هم اکنون این نظارت با دقت و جدیت ادامه دارد.

فرشیدی خاطرنشان کرد: برای ما بسیار مهم است که بتوانیم مردم را از این بیماری آگاه کنیم و از گزش پشه به ویژه در شش استان آلوده و به ویژه استان های جنوبی جلوگیری کنیم، اما نکته خوشحال کننده این است که هنوز گزارشی از بیماری آدس گزارش نشده است. گزش پشه و تب دنگی در کشور نداشته ایم و امیدواریم در آینده موردی از این بیماری مشاهده نشود.

انتهای پیام/282

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا