اخبار سلامت

ثبت طب ایرانی به عنوان مکتب درمانی در سازمان جهانی بهداشت

به گزارش گروه اجتماعی سلامت جو ، نفیسه حسینی یکتا; وی برگزاری سمپوزیوم بین المللی چشم انداز قانون گذاری و سیاست طب سنتی و مکمل را فرصت مناسبی برای تبادل تجربیات بین کشورهای مختلف و معرفی ایران به عنوان یکی از قطب های مهم طب سنتی در جهان دانست و با اشاره به پیشینه غنی طب ایرانی و شناخته شدن آن در عرصه بین المللی، بر ضرورت بهره مندی از ظرفیت های غنی این دانشکده پزشکی تاکید کرد.

وی با بیان اینکه سازمان جهانی بهداشت راهبردی را در حوزه طب سنتی و مکمل ابلاغ کرده است، تصریح کرد: کشورهای مختلف بر اساس این راهبرد در حوزه های مختلف از جمله سیاست گذاری، آموزش، خدمات و پژوهش دستاوردهایی داشته اند.

مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل با بیان اینکه استفاده قانونی و بهینه از این ظرفیت ها امری منطقی است، تصریح کرد: امروزه استفاده از این دانشکده های پزشکی در کنار طب متعارف مورد استقبال مردم دنیا قرار گرفته است. کشورها به سمت یک رویه تنظیم شده و مبتنی بر شواهد حرکت می کنند. و ادغام طب سنتی در نظام سلامت کشورهای خود.

حسینی یکتا با بیان اینکه در کشور ما مردم خوش شانس هستند که از طب سنتی و مکمل استفاده می کنند. وی افزود: استفاده از طب سنتی خواسته عمومی جامعه است. زیرا ترکیب این دو روش درمانی منجر به موفقیت بیشتر در درمان و پیشگیری می شود و از این رو در ایران استفاده منطقی از طب سنتی و مکمل در کنار طب رایج برای ارتقای سلامت جامعه دنبال می شود.

وی با بیان اینکه ما ظرفیتی در طب سنتی داریم که با نگاه علمی و منطقی می توان از آن استفاده کرد. وی خاطرنشان کرد: به دنبال استفاده بهینه، منطقی و روشمند از ظرفیت طب ایرانی در کشورمان در کنار طب رایج در پیشگیری و درمان هستیم تا به ارتقای سلامت جامعه کمک کنیم.

حسینی یکتا تاکید کرد: در حوزه آموزشی نیز تلفیق این دو دارو مورد توجه است و بنابراین پزشکی که در حوزه طب ایرانی فعالیت می کند باید به طب رایج نیز تسلط داشته باشد.

حسینی یکتا با تاکید بر اهمیت این رویداد گفت: هدف اصلی این سمپوزیوم معرفی ظرفیت ها و توانمندی های ایران در حوزه طب ایرانی و انتقال تجربیات بین کشورهای مختلف است.

وی با بیان اینکه کشورهایی مانند چین و هند در استفاده از طب سنتی پیشگام هستند و با وجود ظرفیت غنی طب ایرانی می توانیم جایگاه خود را ارتقا دهیم، تصریح کرد: وی افزود: این رویداد فرصتی است تا کشورهای مختلف تجربیات خود را در حوزه سیاست گذاری به اشتراک بگذارند و فرصت ها و چالش های موجود در این زمینه را بررسی کنند.

وی حضور رئیس واحد طب سنتی سازمان جهانی بهداشت در این رویداد را فرصتی مناسب برای معرفی ایران به عنوان یکی از مراکز مهم طب سنتی در جهان دانست.

مدیرکل دفتر طب ایرانی و متمم وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: طب ایرانی به عنوان دانشکده پزشکی رسمی در سازمان جهانی بهداشت به ثبت رسیده است و در سطح بین المللی حرف های زیادی برای گفتن داریم. با این حال، تا رسیدن به نقطه شیرین و اجرای سیاست های اسناد بالادستی راه زیادی در پیش داریم.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا