سلامت خانواده

ثبت بیش از 178 هزار فوت و 16 هزار ولادت چند قلو در کشور طی پنج ماهه نخست امسال

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از سازمان ثبت احوال، بر اساس گزارش مرکز نظارت بر جمعیت سازمان ثبت احوال کشور، در پنج ماهه سال 1403، 178 هزار و 830 مورد فوت در کل کشور به ثبت رسیده که از این تعداد 56.1 مورد مرد بوده است. زنان 43.9 درصد از مرگ و میرهای ثبت شده را به خود اختصاص داده اند، در این مدت استان گیلان با نرخ 7.4 در هزار نفر بیشترین و استان کهگیلویه و بویار احمد با نرخ 4.1 در هزار نفر کمترین مرگ و میر را داشته اند. در بین استان ها دارند

مرگ و میر یکی از عوامل مؤثر در جابجایی جمعیت است، آمارهای مربوط به مرگ برای تهیه تخمین و پیش بینی جمعیت کل کشور ضروری است و برای سطوح مختلف مناطق جغرافیایی یک کشور، زمان دقیق مرگ در جمعیت شناسی بسیار مهم است. .

از سوی دیگر در پنج ماهه سال 1403، 7815 مورد بوده است دوقلوها306 قسمت سوم دوقلو به دنیا آوردن12 رویداد چهار دوقلو به دنیا آوردن و پنج رویداد دوقلو به دنیا آوردن در کشور اتفاق افتاده است که در مجموع 16 هزار و 601 تولد حاصل چندین مورد بوده است دوقلو به دنیا آوردنحدود 4.2 درصد از تولدهای ثبت شده در کشور حاصل چند قلوزایی است دوقلو به دنیا آوردن استان اردبیل با 5.5 درصد و استان سیستان و بلوچستان با 2.4 درصد کمترین درصد چند قلوزایی را در کیشور به خود اختصاص داده اند.

یکی از شاخص های مهم دیگر در آمارهای حیاتی ایران، میزان ازدواج و طلاق پس از مرگ و تولد است. تجزیه و تحلیل آمارهای حیاتی نشان می دهد که ایران در حال تجربه تغییرات عمده جمعیتی است و این تغییرات می تواند چالش ها و فرصت های جدیدی را برای برنامه ریزان و سیاست گذاران ایجاد کند. ; از این رو، تدوین سیاست های مناسب برای مدیریت جمعیت و بهبود وضعیت اجتماعی و اقتصادی مردم ایران ضروری به نظر می رسد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا