سلامت خانواده

ثبت الکترونیکی شناسنامه/حذف شناسنامه کاغذی – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدرضا مظهری گفت: وزارت بهداشت با همکاری سازمان ثبت احوال شناسنامه کاغذی را حذف و گواهی الکترونیکی جایگزین آن می کند.

وی افزود: از 15 روز آینده شناسنامه های کاغذی حذف و ثبت شناسنامه نوزادان با همکاری وزارت بهداشت و سازمان ثبت احوال به صورت کاملا الکترونیکی انجام می شود.

مظهری ادامه داد: در پرونده الکترونیک سلامت و در قسمت میز خدمات الکترونیکی، دسترسی به گزینه اخذ گواهی الکترونیکی در نظر گرفته شده است که برای بیمارستان محل زایمان قابل دسترسی است. همچنین دسترسی به مدیر بیمارستان داده شده است تا بتواند در کسری از ثانیه شناسنامه الکترونیکی را به صورت آنلاین بررسی و تایید کند.

وی افزود: با این خدمت کاغذبازی های اخذ شناسنامه حذف می شود و تمامی مراحل تا اخذ شناسنامه نوزاد تازه متولد شده به صورت الکترونیکی انجام می شود.

مظهری ادامه داد: دقت و صحت شناسنامه الکترونیکی بسیار بالاست و خطاهای احتمالی در این زمینه رفع می شود.

وی گفت: پیامک ثبت الکترونیکی شناسنامه برای والدین و شناسنامه به درب آنها ارسال می شود. دسترسی به این سرویس تا 15 روز آینده در میز خدمت در پرونده الکترونیک سلامت برقرار می شود. ابتدا در یک استان به صورت آزمایشی اجرا می شود و تا پایان تابستان در سراسر کشور اجرا می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا