سلامت خانواده

تیزر تبلیغاتی SUV یک میلیاردی ایران خودرو با حضور پیکان! / عکس و فیلم

امیر مسعود عابدین_ با آغاز فروش رایرا، اولین SUV ایران خودرو، تیزر تبلیغاتی این خودرو با حضور پیکان منتشر شده است. حضور پیکان در این تبلیغات نشان از پیشرفت ایران خودرو در چند دهه اخیر دارد.

پس از کش و قوس های فراوان و گذراندن مراحل مختلف، نسخه های نهایی رایا آماده ورود رسمی به بازار شده و قیمت نهایی آن نیز مشخص شده است. قیمت نهایی ایران خودرو رایا با در نظر گرفتن هزینه های مختلف «یک میلیارد و 130 میلیون تومان» اعلام شده است.

ریرا یا پروژه K125 بر اساس پلت فرم نسل دوم پژو 2008 ساخته و طراحی شده است. پژو 2008 تنها در نسل اول در بازار ایران حضور داشت اما اینکه ایران خودرو چگونه پلت فرم نسل دومی را که هرگز وارد ایران نشد خریداری کرد و خودرو را بر اساس آن طراحی کرد جای سوال است.

برخی از قسمت های رایرا با دید خودروهای دیگر طراحی شده اند. در نمای جلویی ری را از سبک طراحی دو چراغ استفاده شده است که به وضوح یادآور محصولات هیوندای مانند کونا و سانتافه است. چراغ روز خودرو با 3 گرافیک بالای چراغ اصلی با لامپ هالوژن قرار گرفته است. اینکه در گران ترین خودروی ملی از سبک کاسه چراغ جلو بسیار قدیمی با لامپ های هالوژن استفاده شده است، جای نقد دارد. عجیب ترین چیز این است که ایران خودرو چند سالی است که دنا را با لنز و کاسه نوری جدیدتر از ری عرضه می کند!

چراغ های اصلی با جلوپنجره ادغام شده و دماغه خودرو را به طور کلی تشکیل می دهند. گرافیک جلوپنجره نسبتا خوب است. امیدواریم زمانی که ایران خودرو این خودرو را عرضه می کند، مشکلات عجیبی که در تارا وجود داشت از جمله وجود سوراخ و فضای زیاد بین کاپوت و سپر پیش نیاید.

برای اولین بار در کشور خودروی ملی با چراغ پیچ تولید می شود. این سیستم به گونه ای عمل می کند که با چرخاندن فرمان به مقدار مشخص، بخشی از چراغ های جلو روشن می شود تا مسیر داخل پیچ روشن شود و راننده بتواند با دید بهتری بپیچد. لامپ مورد استفاده در قسمت گوشه ها LED است اما متاسفانه بقیه لامپ ها هالوژن خواهند بود.

نمای جانبی طراحی ساده ای دارد. ایران خودرو قصد دارد تریم دو رنگ قرمز و مشکی را برای ری در نظر بگیرد.

مشخصات ررا / اولین کراس اوور ایران خودرو چیست؟

نمای عقب ری که انتظار می رفت از یک لامپ متصل مانند تارا استفاده کند، جای خود را به یک لامپ کاملا مجزا و نسبتا اسپرت داده است. این چراغ ها در یک قاب مشکی قرار گرفته اند که خطوط اطراف آن ممکن است کمی آزاردهنده باشد. دیفیوزر خودرو هم ساده و هم اسپرت طراحی شده است.

اما وارد بخش کابین می شویم. استفاده از دو صفحه نمایشگر در کنار هم، دنده خلبانی، فرمان دو پره و قطع D و روشنایی داخلی، تعجب بسیاری از ما را برانگیخت، زیرا این امکانات در خودروهای داخلی و ملی وجود دارد. البته صرف «وجود» بودن این امکانات مزیتی محسوب نمی شود چرا که باید دید در نسخه های نهایی کیفیت اجرای خوبی دارند یا خیر.

قیمت نهایی رایرا اعلام شد/ گران ترین خودروی ساخت ایران با قیمت 22 هزار دلار/ عکس

سنسور نور و باران، چهار ایربگ (کیسه هوا)، سانروف، ترمز دستی برقی، نگه دارنده خودکار، تهویه مطبوع اتوماتیک، استارت دکمه ای، دنده پشت فرمان، شارژر بی سیم تلفن همراه، صفحه نمایش لمسی چند رسانه ای، گرمایش و تنظیم برقی صندلی های جلو، فرمان برقی، دوربین 360 درجه، رادار نقطه کور، کروز کنترل و محدود کننده سرعت، تنظیم حالت رانندگی، سیستم کنترل پایداری، سیستم کنترل حرکت در سراشیبی و سربالایی و … از جمله امکانات این خودرو است.

قیمت نهایی رایرا اعلام شد/ گران ترین خودروی ساخت ایران با قیمت 22 هزار دلار/ عکس

موتور 1.7 لیتری توربوشارژ EFP قلب تپنده ررا در نسخه فول آپشن است که توانایی تولید 160 اسب بخار قدرت و گشتاور نهایی 240 نیوتن متر را دارد. برای انتقال نیرو از گیربکس 6 سرعته اتوماتیک DAE استفاده می شود. شتاب 0 تا 100 ریرا بنزینی در حدود 10.4 ثانیه اعلام می شود.

۳۲۲

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا