سلامت خانواده

تپش قلب صبحگاهی برای چیست؟

به گزارش آنلاین، ممکن است این تجربه را داشته باشید که صبح هنگام بیدار شدن از خواب تندتر ضربان قلب خود را احساس کنید یا مثلاً صبح که از رختخواب بلند می شوید، برای لحظه ای احساس سیاهی چشمان خود کنید یا ممکن است سرگیجه موقتی را تجربه کنید، برخی حتی در این شرایط کاملاً. از حال می روند.

برای درک این وضعیت باید پرسید که آیا افزایش ضربان قلب بلافاصله بعد از خواب طبیعی است یا خیر؟ در این رابطه محمدحسین نجفی، متخصص قلب و عروق و آنژیوپلاستی به خبرآنلاین گفت: پس از بیدار شدن از خواب، وقتی از حالت دراز کشیده بلند می شویم و می نشینیم یا می ایستیم، تقریباً پانصد سی سی خون در پاهای ما ذخیره می شود و این حجم. خون به طور طبیعی وارد قلب می شود، در چنین شرایطی، خونی که به مغز می رسد کاهش می یابد.

وی ادامه می دهد: برای مقابله با این موضوع پس از انقباض عضلات پا، خون وارد سیستم خون رسانی بدن می شود که اگر این اتفاق نیفتد طبیعتا خون کمتری به قلب و مغز می رسد، در چنین شرایطی مغز دستوری به قلب می فرستد که با ضربان “برای رسیدن خون بیشتر به اندام ها باید بیشتر کار کرد و دقیقاً به همین دلیل است که برخی افراد صبح ها احساس می کنند قلبشان تندتر می زند.”

نجفی تصریح می کند: اگر هنگام تغییر حالت خوابیده به ایستاده ضربان قلب شما افزایش یافته است، حتماً پانزده ثانیه روی لبه تخت بنشینید و سپس بلند شوید.

این متخصص قلب ادامه می دهد: خیلی وقت ها افراد می گویند بعد از بیدار شدن از خواب و بلافاصله برای انجام کاری از رختخواب بلند می شوند وسط راه بیهوش می شوند که دلیل آن هم همین است که در بالا گفتیم یعنی در همان لحظه خون در پا ذخیره شده است، بنابراین خون کافی به قلب و مغز نمی رسد، بنابراین فرد غش می کند.

۲۳۳۲۳۳

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا