بهداشت و درمان

تولید ۸ محصول فناورانه حلال خوراکی

رئیس مرکز تحقیقات حلال سازمان غذا و دارو با بیان اینکه طی یک سال گذشته 80 اپلیکیشن و طرح تحقیقاتی در حوزه حلال تدوین شده است، از تولید هشت محصول فناورانه حلال خوراکی خبر داد.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت (تابنا)، به نقل از سازمان غذا و دارو، حسین رستگر با بیان اینکه در یک سال گذشته 80 مورد تدوین طرح های عملی و تحقیقاتی در حوزه حلال انجام شده است، اظهار کرد: بیان کرد: ارزیابی ریسک آلاینده های خطرناک در محصولات آرایشی و بهداشتی، انواع نان مصرفی خانوارها، گردو و قهوه بو داده، تعیین روش های جدید مبتنی بر هوش مصنوعی مانند پیش بینی ویژگی های فیزیکی و شیمیایی عسل، تشخیص منشاء بافتی عسل. ژلاتین، اندازه گیری ضد آفتاب SPF، اندازه گیری فرمالدئید در لوازم آرایشی و بهداشتی، منشا شیر در انواع پنیر در این ناحیه قرار می گیرد.

وی با اشاره به توسعه محصولات فناورانه و حلال افزود: از جمله محصولات تولید شده در این زمینه می توان به استفاده از فیلم خوراکی حاوی پروتئین و اسانس در نگهداری پنیر، تهیه فرمولاسیون برای جایگزین های گیاهی لبنیات، تاثیر پوشش نشاسته سیب زمینی اشاره کرد. حاوی اسیدهای آمینه منتخب برای جلوگیری از تشکیل ترکیبات سرطان زا در مرغ سوخاری، تولید ماست سنتی با استفاده از باکتری های اسید لاکتیک جدا شده از سبزیجات تخمیر شده را می توان نام برد.

رئیس مرکز تحقیقات حلال سازمان غذا و دارو گفت: تولید الیاف هیدرولیز شده بومی، تولید ناگت حاوی مایکوپروتئین به عنوان جایگزین گوشت مرغ، تولید شیر با فنیل آلانین در فرمولاسیون افراد مبتلا به فنیل کتونوری و تولید برگر. حاوی مایکوپروتئین به عنوان جایگزین گوشت قرمز با روشی که به صورت تکنولوژیکی انجام می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا