اخبار سلامت

تولید سمعک دیجیتال هوشمند در کشور

به گزارش گروه اجتماعی سلامت پرس ، در دومین نمایشگاه محصولات دانش بنیان در حوزه غذا، دارو و تجهیزات پزشکی سمعک دیجیتال هوشمند آماده تولید انبوه و به بازار عرضه شد. سازنده این سمعک شرکت فن آذرخش می باشد که در سال 1365 با هدف حمایت از افراد دارای مشکلات شنوایی تاسیس شد و در زمینه تولید سمعک آنالوگ و دیجیتال فعالیت دارد.

اکبر مکی; مدیرعامل شرکت دانشبانیان فن آذرخش با اشاره به رونمایی از سمعک هوشمند تولیدی این شرکت گفت: این سمعک با حمایت جمعی از اساتید شنوایی شناسی از دانشگاه های مختلف علوم پزشکی کشور، شنوایی شناسان و مسئولین محترم وزارت بهداشت و اداره کل تجهیزات پزشکی در دومین نمایشگاه محصولات. پایگاه دانش در حوزه غذا، دارو و تجهیزات پزشکی رونمایی شد.

وی ادامه داد: فناوری ساخت سمعک برای افراد کم شنوا تنها در چند کشور اروپایی و آمریکای شمالی وجود دارد. واردات سمعک و تجهیزات شنوایی برای کشور بسیار ارزشمند است و البته واردات این محصول مشمول ارز حمایتی است.

مکی با بیان اینکه تولید سمعک در ایران با استقبال و بازخورد فراوان کادر درمان، استفاده کنندگان سمعک و مسئولان اداره کل تجهیزات و ملزومات پزشکی مواجه شده است، افزود: با توجه به اینکه سخت افزار و نرم افزار سمعک کاملاً توسط مهندسین مجرب و متخصص ایرانی ساخته شده است که خودکفایی در این زمینه می تواند از ارز و وابستگی خارجی جلوگیری کند.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان صدای شفاف و بسیار شفاف، قالب گیری و ساخت سمعک با توجه به آناتومی مجرای گوش، ظرافت و نامرئی بودن، مجهز بودن به هشت کانال پردازشی و مدارهای کاهش نویز و امکان درمان وزوز گوش را برشمرد. به عنوان ویژگی های سمعک دیجیتال ایرانی. کرد: این سمعک برای افرادی که می خواهند سمعک را با حداقل دید در کانال گوش خود پنهان کنند بسیار مناسب است.

به گفته مکی، علاوه بر دستیابی به توانایی منحصربفرد در تولید سمعک در کشور، امکان ارائه خدمات پس از فروش طولانی تر و کاهش قیمت سمعک، دستاورد بسیار مفیدی برای افراد کم شنوایی در ایران است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا