بهداشت و درمان

تولید دو فرآورده مقابله با پشه آئدس در کشور

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت (تابنا)، سید حیدر محمدی گفت: سازمان جهانی بهداشت 4 محصول را به عنوان دافع حشرات پشه ایدز یا همان عامل تب دنگی معرفی کرده است تا کشورهای جهان می تواند آنها را تهیه و در اختیار مردم قرار دهد.

وی افزود: دافع حشرات Aedes یا همان عامل تب دنگی با نام های DEET و 3535 IR شناخته می شوند که دارای اشکال مختلفی مانند لوسیون، کرم، قلم و اسپری هستند که نه تنها این حشره را دفع می کنند بلکه سایر حشرات از جمله را نیز دفع می کنند. مگس می کند. کنه، ساس و غیره نیز استفاده می شود.

رئیس سازمان غذا و دارو، تفاوت مواد دافع حشرات را در ماندگاری آنها دانست و گفت: ماندگاری این محصولات با یکدیگر متفاوت است و بر اساس درصدی که دارند، می توانند ماندگاری متفاوتی داشته باشند. همچنین اگر درصد هر یک از این محصولات از حد معینی بیشتر شود باعث ایجاد حساسیت پوستی می شود. بنابراین توصیه می شود قبل از مصرف، برچسب روی فرآورده ها را به دقت مطالعه کنید و یا در مورد نحوه استفاده از این فرآورده ها با داروساز مستقر در داروخانه مشورت کنید.

به گفته محمدی، بر اساس تمهیدات اندیشیده شده و با همکاری تولیدکنندگان، دو محصول دافع پشه آئدس در حجم بسیار بالایی تولید و روانه بازار می شود تا مشکلی در تهیه آنها وجود نداشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا