اخبار سلامت

تولید “داروی آلزایمر” با هوش مصنوعی و باکتری

به گزارش خبرنگار اجتماعی سلامت جو ، محققان با رویکردی نوآورانه با استفاده از هوش مصنوعی، حسگرهای زیستی و باکتری های مخمر، یک قدم به تولید داروی آلزایمر نزدیک شده اند.

گالانتامین یک داروی رایج است که توسط افراد مبتلا به بیماری آلزایمر و سایر اشکال زوال عقل در سراسر جهان برای درمان علائم خود استفاده می شود. متأسفانه سنتز ترکیبات فعال در آزمایشگاه در مقیاس مورد نیاز از نظر تجاری قابل دوام نیست.

استخراج ماده موثره از گل نرگس فرآیندی زمان بر است و عوامل غیرقابل پیش بینی مانند آب و هوا و عملکرد محصول می تواند بر عرضه و قیمت دارو تأثیر بگذارد.

بنابراین، محققان دانشگاه تگزاس ابزارهای هوش مصنوعی و حسگرهای زیستی را برای استفاده از باکتری‌های مهندسی شده ژنتیکی برای تولید پیش‌ساز شیمیایی گالانتامین به عنوان محصول جانبی متابولیسم سلول‌های باکتریایی ایجاد کرده‌اند. اساساً باکتری ها طوری برنامه ریزی شده اند که غذا را به ترکیبات دارویی تبدیل کنند.

در این بین، حسگر زیستی امکان تجزیه و تحلیل سریع نمونه ها را فراهم می کند و هوش مصنوعی مبتنی بر یادگیری ماشینی، با بررسی ده ها هزار ماده و حذف گزینه های نامناسب، دامنه تحقیقات را دقیق تر و کوچکتر می کند.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا