علمی و فناوری

تولیدکننده چینی مدعی ساخت سریع‌ترین شارژ خودروی برقی: ۱۰ تا ۸۰ درصد در ۱۰ و نیم دقیقه!

به گزارش گروه علمی ـ فناوری خبرگزاری سلامت (تابناسدان 2025 Zucker 007 که تا چند روز دیگر عرضه می شود، اولین خودروی این شرکت چینی با باتری جدید خواهد بود. برای مقایسه، تسلا می گوید 15 دقیقه شارژ به مدل 3 اجازه می دهد تا 282 کیلومتر را طی کند. یعنی کمتر از نیمی از مسافت کامل این خودرو.

باتری جدید Ziker با رکورد سریع ترین شارژ در بازار خودروهای برقی

زوکر می گوید این باتری حتی در هوای سرد نیز عملکرد خوبی دارد و در دمای کمتر از منفی 10 درجه سانتی گراد در کمتر از نیم ساعت از 10 تا 80 درصد شارژ می شود. زوکر قبلا گفته بود که باتری جدید لیتیوم آهن فسفات آن کاملاً در چین ساخته شده است.

ذکر متعلق به غول خودروسازی چینی جیلی است. سازنده این باتری ها Quzhou Jidian EV Tech است که متعلق به هلدینگ جیلی است.

بنیانگذار و مدیر عامل Sino Auto Insights می گوید فناوری شارژ تسلا دیگر پیشرو در صنعت نیست. ادعاهای جسورانه زوکر، حتی اگر سریع‌ترین باتری در خودروهای الکتریکی نباشد، همچنان یکی از سریع‌ترین‌ها است و همچنان یک دستاورد است.

در ماه مه، زوکر در بورس اوراق بهادار نیویورک فهرست شد و اولین شرکت بزرگ چینی بود که از سال 2021 وارد بازار ایالات متحده شد. در حالی که دولت بایدن یک مالیات گمرکی 100 درصدی بر واردات خودروهای الکتریکی از چین وضع کرده است. به طور کلی، در سال های اخیر، مقامات ایالات متحده، اتحادیه اروپا و سایر بازارهای بزرگ خودرو نگران گسترش سریع تولیدکنندگان خودروهای الکتریکی چینی در خارج از این کشور آسیایی بوده اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا