سلامت خانواده

تولد بیش از 19 هزار قلو در کشور طی سال گذشته

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، بر اساس آمار مرکز نظارت بر نفوس کشور سازمان ثبت احوال کشور در سال 1402 تعداد 19 هزار و 443 مورد ولادت چند قلو در کشور به ثبت رسیده است که در این میان در بخش ولادت دوقلو استان تهران با 2 هزار و 758 مورد بیشترین موارد را به خود اختصاص داده است. دوقلوها و استان سمنان با 98 مورد کمترین تعداد دوقلو زایی را در بین استان های کشور دارند. این به این دلیل است که در سال جاری 18743 مورد دوقلو در کل کشور به ثبت رسیده است.

در بخش سه قلوها، استان تهران با 87 مورد بیشترین و استان کهگیلویه و بویار احمد با 2 مورد کمترین تعداد سه قلو را در بین استان های کشور دارند. رسیده است

در بخش چهار قلوها، استان اصفهان با 4 مورد بیشترین چهار قلو و 23 استان آذربایجان شرقی، اردبیل، البرز، ایلام، تهران، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، رضوی و شمالی، زنجان، سمنان، فارس، قم، کردستان، کرمانشاه، گلستان، گیلان، لرستان، مازندران، مرکزی، هرمزگان، همدان و یزد کمترین تعداد چهار قلو را در بین استان های کشور بدون مورد دارند. است. همچنین در استان تهران در سال جاری 2 مورد پنج قلو به بالا به ثبت رسیده که تنها مورد در کشور است.

بر اساس گزارش مرکز نظارت بر جمعیت سازمان ثبت احوال کشور در سال 1402، 18 هزار و 367 مورد تک قلو به ثبت رسیده که در این میان استان تهران با 125 هزار و 389 مورد بیشترین و استان سمنان کمترین نرخ تک قلو با 6699 مورد. تولد بچه ها را گرفته است.

همچنین بر اساس آمار سال 1402، بیشترین ولادت با 405 هزار و 933 تولد مربوط به فرزند دوم بوده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا