اخبار سلامت

توقف احکام کمیته های انضباطی به دستور وزیر بهداشت

به گزارش گروه اجتماعی سلامت جو ، مسعود حبیبی اظهار داشت: پس از حوادث 1401 و 1402 در دانشگاه ها دستوراتی از سوی کمیته انضباطی دانشگاه ها و کمیته مرکزی وزارت بهداشت صادر شد که پس از آن مقام معظم رهبری تاکید کردند که با دانش آموزان باید با ادب اسلامی رفتار شود. با دستور وزیر بهداشت، احکام صادره به دانشجویان در سال‌های 1401 و 1402، با استفاده از رویکرد جذب حداکثری رهبر فرزانه انقلاب، ایده محوری وحدت ملی رئیس‌جمهور و همچنین در راستای تحقق شعار افزایش سرمایه اجتماعی نظام مقدس جمهوری اسلامی، ایجاد امید و انگیزه در دانشجویان و جوانان عزیز، آغاز پرنشاط دانشگاه ها در آغاز سال تحصیلی متوقف شده و دانشجویان به محل تحصیل خود باز خواهند گشت.

وی افزود: دکتر مزیکیان نیز از روز اول ریاست جمهوری تاکید کرد که احکام انضباطی دانشجویان معترض باید بازنگری شود و دانشجویان به تحصیل بازگردند چرا که بسیاری از دانشجویان نگران مراحل صدور حکم نیز هستند. چون فرصت اعتراض را در نظر نمی گیرند و فرصت دفاع از خود را ندارند. شکایت هایی داشتند.

به گفته معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، برای افزایش انسجام ملی و دلبستگی دانشجویان به کشور عزیزمان، باید با گذشت با خطاهای احتمالی برخورد کرد.

وی یادآور شد: در دستورالعمل اجرایی پیش بینی شده رؤسای دانشگاه ها می توانند درخواست بررسی و تجدید نظر در احکام حتی احکام قطعی را به کمیته مرکزی انضباطی ارائه کنند و وزیر بهداشت نیز اختیار تعلیق احکام صادره را دارد. کمیته انضباطی و پیشنهاد رسیدگی و تخفیف و ارائه بخشودگی محکومیت ها به شورای مرکزی انضباطی.

وی با بیان اینکه تمامی احکام کمیته انضباطی در دو سال گذشته اعم از احکام اخراج که البته زیاد هم نیست، انتقال به دانشگاه ها و یا تعلیق مشمول بررسی مجدد بوده است، از تعلیق کلیه احکام تا پایان مجدد خبر داد. -آزمون و گفت: این دانشجویان در ترم تحصیلی جدید در دانشگاه های خود ثبت نام کرده و شروع به تحصیل می کنند.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا