سلامت خانواده

توصیه های متخصص طب سنتی در مورد یبوست

فاخره بهبهانی: دکتر محمدعلی زارعیان متخصص طب سنتی و استادیار دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در گفت و گو با خبرآنلاین اظهار داشت: کسانی که یبوست دارند و مکرر دچار سردرد می شوند باید از ملین های مناسب مانند خیسانده استفاده کنند. انجیر و خاکشی در آلو سرد و خیس خورده و میوه های آبکی در افراد گرمازا باید مدفوع روزانه داشته باشند و در هنگام بروز سردرد از خوردن غذاهای نفاخ و دیر هضم و بخار پز مانند پیاز، سیر و تره که بوی آن در بدن باقی می ماند خودداری شود. دهان به مدت طولانی و مصرف غذاها از مصرف ترش، شیر و دوغ پرهیز کنید و از حرکات سنگین، آمیزش جنسی، مشغله فکری و عصبانیت در هنگام سردرد خودداری کنید. با توجه به توصیه این متخصص، برای اینکه مجبور به مصرف مقدار زیادی مسکن برای کاهش شدت سردرد نشوید، یکی از موثرترین اقدامات ماساژ دست، پا، عضلات گردن و کف پا با گرمای نسبتاً گرم است. آب

روش ماساژ پا چگونه باید باشد؟

دکتر زارعیان با اشاره به اینکه ماساژ باید به گونه ای انجام شود که بیمار احساس خوشایندی داشته باشد و به خواب رود، می گوید: برای افزایش تاثیر ماساژ بهتر است به آب نمک، فلفل یا خردل اضافه شود. بهترین روش برای انجام پشویه این است که پاهای خود را در تابه قرار دهید و آب نسبتاً داغ را روی زانوهای خود بریزید و در حین ریختن آب پاهای خود را از بالا به پایین ماساژ دهید و با کیسه نسبتاً زبری آنها را بمالید تا قرمز شوند اما پوسته پوست کنده نشود.

این پزشک متخصص در این زمینه ادامه می دهد: ماساژ و ماساژ را تا بهبود سردرد یا خوابیدن ادامه دهید. این پزشک بر خلاف تصور عموم استفراغ و القای آن در هنگام سردرد برای بیمار مضر است مگر اینکه پری معده علت اصلی سردرد باشد.

۴۷۲۳۲

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا