اخبار سلامت

توصیه های طب سنتی به دانش آموزان برای ایام امتحانات

به گزارش گروه اجتماعی سلامت جو ، آزاده زارعی; این پزشک و کارشناس پزشکی ایرانی با اشاره به فصل امتحانات دانش آموزان به توصیه های طب سنتی برای بهره وری بیشتر آنها پرداخت و اظهار داشت: در طب سنتی 6 اصل داریم که بحث تغذیه تنها یکی از این اصول را شامل می شود و خواب. و بیداری، آب و هوا و حالات روحی از دیگر اصول سلامتی است.

وی افزود: در مورد تغذیه که شامل خوراکی ها و نوشیدنی ها می شود، عموما طب ایرانی بر اساس مزاج افراد تجویز می کند، اما برخی غذاها و نوشیدنی ها هستند که خواص عمومی دارند مانند بادام و کشمش که مقوی مغز است.

زارعی خاطرنشان کرد: برخی نوشیدنی ها مانند شربت زعفران و نوشیدنی های حاوی زنجبیل یا دارچین باعث افزایش انرژی بدن در هنگام مطالعه می شود و فرد کمتر احساس خستگی می کند و بهره وری دانش آموزان را افزایش می دهد.

پزشک ایرانی گفت: مصرف برخی مواد غذایی مانند رب انار و رب سیب مخلوط با میخک یا دارچین نیز می تواند انرژی افراد را افزایش دهد.

زارعی در ادامه بیان کرد: خواب کافی و مناسب نیز برای بهره وری دانش آموزان بسیار مناسب است.

وی همچنین به دانش آموزان توصیه کرد برای غلبه بر استرس و اضطرابی که برخی از آنها در شب قبل از امتحان تجربه می کنند از شربت زعفران و شربت سنبل نزدیک به خواب و استراحت استفاده کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا