سلامت خانواده

توصیه های طب سنتی برای آب آشامیدنی / ۲ عارضه جدی استفاده از آب یخ

به گزارش خبرآنلاین، رضا منتظر درباره عوارض مصرف بیش از حد آب به ویژه آب یخ که در روزهای گرم بسیار پرطرفدار است، گفت: آب مایع برای بدن حیاتی و ضروری است اما می تواند باعث غرق شدگی نیز شود. این باور که بهتر است به خصوص در فصل تابستان تا حد امکان آب بنوشید، نادرست است و هر فردی باید به اندازه نیاز بدن و با توجه به فعالیت و تعریق خود آب بنوشد. میزان آب مورد نیاز کشاورز زیر نور خورشید با میزان آبی که در زیر کولر قرار دارد و فعالیت زیادی ندارد متفاوت است و هر فرد باید با توجه به میزان آبی که دفع می کند آب بنوشد. .

میزان در این خبر نوشت: وی ضمن اشاره به اینکه مصرف آب یخ بسیار مضر است و باعث کبد چرب می شود، ادامه داد: بسیاری از افرادی که کبد چرب دارند آب یخ را به مقدار زیاد مخصوصا همراه با غذا می نوشند و بنابراین توصیه ما این است که افراد از مصرف آن خودداری کنند. اصلا از آب یخ استفاده کنید و سعی کنید با غذا آب ننوشید. در نهایت می توانید همراه غذا یک لیوان آب بنوشید و اگر قصد دارید بیشتر از این مقدار مصرف کنید باید یک ساعت بعد از غذا این کار را انجام دهید.

این متخصص طب سنتی با بیان اینکه نوشیدن آب یخ نیز معده را خنک می کند که کوره بدن است و باعث سوء هاضمه و علائمی مانند نفخ، درد معده و بزرگ شدن شکم می شود، افزود: بنابراین همانطور که در روایات آمده است. تاکید کرد: آب باید جرعه جرعه، با فاصله بین وعده های غذایی، با دمایی که در نهایت در یخچال و بدون یخ خنک شود و همچنین با توجه به نیاز هر فرد مصرف شود.

۲۳۳۲۱۷

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا