سلامت خانواده

توصیه های تغذیه ای برای زائران اربعین/ لبنیات فقط پاستوریزه شود – خبرگزاری مهر ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، زهرا پوراحمد گفت: برای پیشگیری از اسهال به زائران توصیه می شود از غذاهای کامل پخته و گرم استفاده کنند و از خوردن میوه های بدون پوست خودداری کنند.

وی افزود: لبنیات فقط به صورت پاستوریزه مصرف شود و نوشیدنی ها در بطری های در بسته تهیه و مصرف شود. همچنین با توجه به اینکه میکروارگانیسم یخ من می بینم آن را از بین نمی برد، بنابراین استفاده از نوشیدنی حاوی یخ نمی تواند سلامت آن را تضمین کند. اما چای و قهوه داغ معمولا مشکلی ایجاد نمی کند.

این کارشناس سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه مصرف انواع سالاد در صورت بسته بندی نبودن و ضمانت شستشوی کامل اجزای آن منطقی نیست، تصریح کرد: در صورت عدم دسترسی به آب در بسته بندی دربسته. بطری، جوشاندن آب به مدت 3 دقیقه و سپس خنک شدن در دمای اتاق می تواند میکروارگانیسم را از بین ببرد من می بینم اسهال مسافران اغلب پس از سه روز بدون درمان خاصی به جز جایگزینی مایعات از دست رفته برطرف می شود.

وی توصیه کرد: برای پیاده روی ایمن در مسافت های طولانی کفش ورزشی منعطف مناسب پوشیده و از کوله پشتی مناسب و سبک حاوی اقلام ضروری استفاده شود. برای جلوگیری از آسیب اشعه ماوراء بنفش به پوست حتما از ضد آفتاب مناسب استفاده کنید. همچنین پوشیدن لباس هایی که کاملاً پوست را بپوشاند و استفاده از پشه بند در هنگام استراحت نیز در صورت وجود پشه می تواند کمک کننده باشد. ایدز جلوگیری از نیش و عفونت

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا