اخبار سلامت

توسعه همکاری های ایران با ارمنستان و عمان در حوزه سلامت

به گزارش گروه اجتماعی سلامت جو ، وزیر بهداشت کشورمان که برای شرکت در هفتاد و هفتمین اجلاس مجمع جهانی بهداشت در ژنو به سوئیس رفته است، در حاشیه این نشست با وزیران بهداشت ارمنستان و عمان دیدار و گفتگو کرد. روز اول این رویداد

آناهید آوانسیان; وزیر بهداشت ارمنستان ضمن تسلیت شهادت رئیس جمهور فقید آیت الله رئیسی، شهید دکتر امیر عبداللهیان و هیئت همراه گفت: ارمنستان رئیس جمهور فقید ایران را رئیس جمهور خود می داند و خود را در این فاجعه شریک می داند.

وی نظام سلامت جمهوری اسلامی ایران را دارای محصولات ارزشمند و باکیفیت دانست و با اشاره به تمایل ارمنستان برای تعامل بیشتر با کشورمان در حوزه سلامت، گفت: نمایشگاه دارو و تجهیزات پزشکی در سال 1396 برگزار می شود. ایروان در پایان ماه اوت امسال. ایران اسلامی در زمینه دارو و تجهیزات پزشکی علاقه مند به حضور شرکت های ایرانی در این نمایشگاه هستیم.

بهرام عین اللهی; وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان نیز از همدردی وزیر بهداشت و مقامات ارمنستان با ملت ایران در شهادت رئیس جمهور و هیئت همراه قدردانی کرد و اظهار داشت: مردم ارمنستان از قدیمی ترین و قدیمی ترین مردم ایران هستند. فداکارترین اقوام ساکن در نقاط مختلف ایران و اشتراکات بین دو ملت ایران و ارمنستان بسیار است.

وی با اشاره به سفر وزیر بهداشت ارمنستان به کشورمان در سال 1401 گفت: امیدواریم با تشکیل کارگروه مشترک بین وزارتخانه های بهداشت دو کشور توافقات قبلی به سرعت اجرایی شود.

ابراز تمایل عمان برای گسترش همکاری های بهداشتی با ایران

هلال السابطی; وزیر بهداشت عمان در این دیدار خواستار انتقال تجربیات ارزشمند جمهوری اسلامی ایران در حوزه سلامت و کنترل بیماری و همچنین منابع انسانی به عمان شد و بر گسترش همکاری‌های دو کشور در این زمینه تاکید کرد. حوزه سلامت

بهرام عین اللهی وزیر بهداشت کشورمان نیز در این دیدار ضمن دعوت از طرف عمانی برای سفر به ایران و بازدید از توانمندی های کشورمان در حوزه سلامت، بر لزوم وجود نقشه راه برای اجرای همکاری ها تاکید کرد. و کارگروهی را به ریاست مدیران کل همکاری های بین المللی دو کشور پیشنهاد کرد. باید توافقاتی شکل بگیرد تا کارها پیش برود.

لازم به ذکر است مجمع جهانی بهداشت هر ساله با حضور 192 وزیر بهداشت از کشورهای عضو در مقر سازمان جهانی بهداشت در ژنو برگزار می شود. «همه برای سلامتی، سلامتی برای همه» به عنوان شعار امسال مجمع جهانی بهداشت انتخاب شده است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا