بهداشت و درمان

توسعه خدمات سلامت، دستاورد دولت سیزدهم

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت (سلامت جو)بهرام عین اللهی، در حاشیه بازدید از سومین نمایشگاه نمایشگاه های دولت شهید جمهوری، گفت: در دولت شهید رئیسی بزرگ و ماندگاری در حوزه سلامت انجام شد و ما در دولت شهید رئیس جمهور بهداشت و سلامت انجام شد. را اساس کار خود قرار دادیم.

وی افزود: ۳ هزار و ۱۶۴ پروژه بهداشتی از خانه‌های بهداشت، مراکز جامع سلامت و پایگاه مراقبین سلامت در مرزها در دولت شهید جمهوری افتتاح شده است.

عین اللهی متر۳۰ان گفت: از مجموع این تعداد ۷۰ درصد یعنی حدود ۶۳۰ هزار مربع در مناطق محروم و حدود درصد آن در سایر مناطق بوده است. بنابراین اولویت ما مناطق محروم بوده است.

وزیر بهداشت با تاکید بر توسعه شبکه های بهداشتی، طرح سلامت خانواده را اجرا کرد، گفت: ما معتقدیم اگر سلامت خانواده ارتقاء یابد، سلامت جامعه را ارتقا دهد، بنابراین برای هر پرونده سلامت و مراقب سلامت ایجاد می شود و به ۴۰۰ هزار نفر می رسد. صورت داوطلبانه آموزش دادیم.

وی تاکید کرد: طرح پویش ملی سلامت برای غربالگری بیماری‌های خون و پرفشاری در دی ماه برگزار شد و حدود 46 میلیون نفر در کشور در این پویش شرکت کردند.

عین اللهی گفت: در دولت جمهوری ۹۹ خدمت رایگان را برای مادران باردار با هدف ترویج سبک زندگی سالم، باروری سالم و فرزند آوری به موقع و جوانی جمعیت ارائه کرده است.

وی بیان کرد: خانواده الگویی موفق در حفظ و ارتقای سلامت جامعه با جامعه زنان معرفی شد. چرا که مادران نقش مهمی را در حفظ و مراقبت از سلامت خانواده‌ها ایفا می‌کنند.

وزیر بهداشت با بیان اینکه تخت‌های بیمارستانی در دولت سیزدهم افزایش یافت، تصریح کرد: ۱۷ هزار تخت به تخت‌های بیمارستانی کشور اضافه شد که معادل ۱۵ درصد از تخت‌های بیمارستانی کشور است.

وی افزود: با پژوهش جوان و تولید واکسن شش نوع واکسن تولید می شود و در طول دوران بارداری، روزانه یک میلیون و 600 هزار دز واکسن و بیش از هشت میلیون دز واکسن در هفته تولید می شود که یک رکورد ثبت می شود. می شود.

وزیر بهداشت گفت: حدود 330 قلم دارو که پیش از این پوشش بیمه نبودند، در دولت سیزدهم تحت پوشش بیمه‌های قرار گرفته‌اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا