اخبار سلامت

توزیع 8 میلیون عدد داروی “وارفارین” در کشور تا یک ماه آینده

سید سجاد اسماعیلی در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی سلامت پرس ، درباره وضعیت عرضه داروی «وارفارین» اظهار داشت: به طور کلی مصرف وارفارین به دلیل تولید سایر داروهای ضد انعقاد در کشور کاهش یافته و به حدود 3 رسیده است. به 4 میلیون واحد در ماه.

وی افزود: در آذرماه 3 میلیون داروی وارفارین در سراسر کشور توزیع شد. در حال حاضر 6 میلیون دیگر در گمرک ترخیص شده و مراحل کیفی را پشت سر گذاشته و در استان های مختلف در حال توزیع است.

اسماعیلی ادامه داد: هفته آینده 2 میلیون واحد دیگر وارفارین از گمرک ترخیص می شود و به طور کلی می توان گفت تا یک ماه آینده 8 میلیون واحد وارفارین توزیع می شود.

سخنگوی سازمان غذا و دارو با بیان اینکه واردات داروی وارفارین به تدریج برای رفع نیاز مردم انجام می شود، گفت: وی ابراز امیدواری کرد تا سه هفته آینده عرضه دارو با ثبات باشد.

مشاور رئیس سازمان غذا و دارو در پاسخ به سوالی مبنی بر تولید داخلی وارفارین اظهار داشت: وارفارین در حال حاضر در داخل تولید نمی شود و وارداتی است اما اگر تولیدکننده ای درخواست تولید آن را به سازمان غذا و دارو ارائه کند. سازمان، پرونده آن را بررسی و پس از تایید مجوز، آن را صادر می کند.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا