اخبار سلامت

توزیع 3000 بسته حمایتی بین خانواده های بالای 3 فرزند

به گزارش گروه اجتماعی سلامت جو ، محمد ترکمانه; مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام درباره اقدامات انجام شده در حوزه جمعیت گفت: این بنیاد در هفته ملی جمعیت اقدامات متعددی را با هدف تشویق، ترویج و حمایت از فرزند پروری خانواده های ایرانی انجام می دهد. از سال 1401 توزیع بسته های حمایتی در 31 استان کشور برای حمایت از فرزند پروری خانواده های ایرانی با اولویت خانواده های بالای سه فرزند آغاز شده است.

وی افزود: این بسته های حمایتی که شامل 40 قلم کالای با کیفیت ایرانی مورد نیاز نوزاد است به خانواده های واجد شرایط اهدا می شود.

مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام درباره خانواده های مشمول دریافت این بسته ها ادامه داد: اولویت با خانواده های محروم و پرجمعیت (بیش از سه فرزند) است و نوزادان بالای 6 ماه مشمول این طرح نمی شوند.

ترکمانه گفت: در دو سال گذشته 15 هزار بسته حمایتی در سراسر کشور توزیع شده و قرار است تا پایان امسال 3 هزار بسته دیگر در سراسر کشور توزیع شود.

وی ادامه داد: در قالب طرح حمایتی از خانواده های چند فرزند، اقلام و هدایایی پس از ثبت نام در سامانه ایران جوان و ارزیابی به خانواده های متقاضی اهدا می شود که این اقلام شامل بسته لبخند مادر و کارت هدیه است. به ازای هر نوزاد یک میلیون تومان و عرضه پوشک بچه 6 ماهه.

مدیرعامل بنیاد برکت فرمان امام با بیان اینکه تا پایان سال 1402، 648 خانواده چند فرزند تحت حمایت ستاد اجرایی فرمان امام قرار گرفتند، گفت: در راستای حمایت از فرزندآوری و تحکیم خانواده، بسته های بانکی شامل وام 15 میلیون تومانی الف. کارت هدیه یک میلیون تومانی مادر و افتتاح حساب سپرده بلندمدت 2 میلیون تومانی برای نوزاد تخصیص یافته و تا پایان سال گذشته 10 هزار نفر در این زمینه به بانک های عامل معرفی شدند.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا