علمی و فناوری

توزیع کارت بیش از یک میلیون کنکوری

به گزارش گروه علمی ـ فناوری خبرگزاری سلامت (سلامت جو)کارت شرکت داوطلبان نوبت اول آزمون سراسری به همراه راهنمای شرکت در آزمون در سایت سازمان سنجش آموزش کشور اعلام شده و تا روز چهارشنبه 14 اردیبهشت ماه در سامانه جامع سازمان سنجش فعال می شود. آزمون سراسری در پرتال اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور جهت مشاهده و چاپ. .

داوطلبان باید با وارد کردن کد ملی/شناسه منحصر به فرد و رمز عبور، پرینت راهنما و کارت شرکت در آزمون را تهیه کنند. داوطلبانی که در دو گروه آزمایشی شامل یک گروه آزمایشی اصلی (علوم ریاضی، علوم انسانی و تجربی) به همراه یکی از گروه‌های آزمایشی هنر یا زبان‌های خارجی اقدام کردند، دارای دو کارت هستند.

برای داوطلبانی که برای پذیرش در کنکور دانشجو معلمان ابراز تمایل کرده اند، کارت ورود به جلسه منحصراً در گروه آزمایشی مربوطه صادر شده است.

این دسته از داوطلبان علاوه بر پاسخگویی به دفترچه سوالات آزمون اختصاصی مربوط به گروه آزمایشی انتخابی، باید به دفترچه سوالات آزمون پذیرش دانشجو معلم نیز پاسخ دهند.

داوطلبان باید با توجه به تاریخ و آدرس مندرج در کارت شرکت در آزمون به حوزه امتحانی مربوطه مراجعه کنند. جهت شرکت در جلسه آزمون همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون و همچنین اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه همراه با عکس و ارائه آن الزامی می باشد.

روند برگزاری آزمون صبح از ساعت 8:00 (هشت) و بعد از ظهر از ساعت 14:30 (دو و نیم بعد از ظهر) آغاز می شود و حوزه های امتحانی در ساعت 7:30 صبح تعطیل می شود. به ترتیب ساعت 14:00 (دو بعد از ظهر).

در مجموع یک میلیون و 152 هزار و 518 داوطلب در این آزمون ثبت نام کرده اند که 63 درصد آنان زن و 37 درصد مرد هستند. 666 هزار و 393 نفر در آزمون پذیرش دانشجو معلمان ویژه ثبت نام کرده اند که از این تعداد 66 درصد زن و 34 درصد مرد هستند.

گروه علوم تجربی با بیش از 501 هزار داوطلب و گروه علوم ریاضی با بیش از 128 هزار داوطلب بیشترین و کمترین تعداد داوطلب را در بین گروه های آزمایشی اصلی دارند.

آزمون گروه های آزمایشی ریاضی و علوم فنی و انسانی روز پنج شنبه 15 اردیبهشت ماه صبح، هنر و زبان های خارجی عصر همان روز و آزمون گروه های آزمایشی علوم تجربی در نوبت صبح برگزار می شود. صبح روز جمعه 18 اردیبهشت در 412 شهر، 624 منطقه اصلی و 93 فرعی.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا