اخبار سلامت

توزیع شیرخشک 2.5برابر شده است/ مشکلی در تأمین انسولین نداریم

به گزارش خبرنگار اجتماعی سلامت پرس ، سید حیدر محمدی درباره وضعیت عرضه شیرخشک اظهار داشت: مواد اولیه شیرخشک گاها وارد می شود؛ در حالی که برخی از مواد اولیه شیرخشک نیز به دلیل عدم تولید شیر خشک به کشور وارد می شود. شرکت ها قبلا فقط از ارز اروپایی استفاده می کردند و به دلیل تحریم ها این ارز به سختی تامین می شد، اما از مردادماه با همکاری بانک مرکزی این ارز اخذ شد و اکنون در دو ماه گذشته 12 ارز توزیع کرده ایم. میلیون قوطی شیر خشک در ماه که 2.5 برابر میزان توزیع است. نسبت به قبل افزایش یافته است.

وی افزود: معمولاً در مواقعی که کمبود دارو یا محصولی مانند شیرخشک وجود دارد، مردم، شرکت های پخش و داروخانه ها مقدار بیشتری از این محصول را خریداری می کنند که به کمبود آن محصول دامن می زند. مردم نگران تامین شیرخشک نباشند چرا که ما 5 تولیدکننده شیرخشک در کشور داریم و اکنون از نظر تامین شیرخشک مشکلی نداریم و حتی امکان صادرات آن را داریم.

محمدی درباره وضعیت تامین انسولین نیز گفت: دو شرکت در حال تولید انسولین هستند و دو شرکت دیگر اضافه می شود. در حال حاضر مشکلی برای تامین انسولین وجود ندارد. برای حمایت از تولید داخل، 70 درصد انسولین ها در داخل تولید می شود و 30 درصد انسولین ها وارداتی است و گاهی ممکن است پزشکان نمونه های خارجی را برای بیمار تجویز کنند که این موضوع باعث می شود برخی تصور کنند که کمبود انسولین داریم.

وی با بیان اینکه 2 هزار و 300 قلم دارو تحت پوشش بیمه قرار دارند، گفت: 433 قلم دارو نیز در طرح داروور تحت پوشش بیمه قرار دارند. برخی از اقلام مانند ویتامین ها و مکمل ها تحت پوشش بیمه نیستند.

رئیس سازمان غذا و دارو همچنین از تولید وارفارین در کشور خبر داد و اظهار داشت: اولین تولیدکننده وارفارین در کشور تا پایان سال این دارو را به بازار عرضه می کند.

انتهای پیام/+

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا