سلامت خانواده

تورم مواد غذایی و تاثیر آن بر مردم اروپا

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از یورونیوز، قیمت بسیاری از مواد غذایی مانند روغن زیتون، کنسرو لوبیا و شکر در اروپا و سایر نقاط جهان به دلیل شرایط نامساعد جوی با افزایش شدیدی روبرو شده است. وقوع درگیری های نظامی و تورم جهانی.

بر اساس مطالعه ای که توسط BravoVoucher.co.uk با استفاده از داده های دفتر آمار ملی بریتانیا (ONS) انجام شده است، قیمت روغن زیتون بین مارس 2019 و مارس 2024 113.8 درصد افزایش یافته است. جهش مشابهی در قیمت محصولاتی مانند کنسرو لوبیا و شکر رخ داده است.

مردم بریتانیا و سایر بخش‌های اروپا به شدت از افزایش هزینه‌های زندگی آسیب دیده‌اند و حتی کشورهایی مانند زیمبابوه، آرژانتین، ونزوئلا، هائیتی و لبنان شاهد افزایش شدید هزینه‌های زندگی هستند.

طبق این مطالعه، بطری های 500 میلی لیتری تا 1 لیتری آب معدنی از حدود 3.76 پوند (4.41 یورو) به طور متوسط ​​در مارس 2019 به حدود 8.04 پوند در مارس 2024 افزایش یافته است.

این عمدتا به دلیل مشکلات زنجیره تامین در سراسر جهان است، به ویژه پس از درگیری بین اسرائیل و حماس، که در اکتبر 2023 آغاز شد.

رویدادهایی مانند این درگیری و حملات حوثی ها در دریای سرخ به کشتی های باری و تجاری که از دریای سرخ و کانال سوئز عبور می کنند نیز منجر به افزایش قیمت برای توزیع کالا شده است.

این در حالی است که تولید روغن زیتون در کشورهای تولیدکننده این محصول مانند اسپانیا، ایتالیا و یونان به دلیل خشکسالی شدید و سیل با مشکل مواجه شده است.

یک وعده غذایی مقرون به صرفه و مقرون به صرفه، لوبیای کنسرو شده است که از سال 2019 تا کنون 70.5 درصد افزایش یافته و از 61 p به 1.04 پوند در هر قوطی رسیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا