سلامت خانواده

توجه دولت به لزوم تخصیص به موقع ارز برای دارو و تجهیزات پزشکی – خبرگزاری مهر ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، جلسه کارگروه تخصیص ارز به کالاهای اساسی، دارو و تجهیزات پزشکی به ریاست محمدرضا عارف معاون اول رئیس جمهور برگزار شد و راهکارهای تخصیص ارز به عنوان همچنین کاهش سقف مصارف ارز ترجیحی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

عارف در این جلسه تاکید کرد: هرگونه تصمیم و اقدام در خصوص تخصیص ارز ترجیحی یا پس انداز ناشی از کاهش استفاده از ارز ترجیحی باید با حداقل اثرات تورمی و در راستای حمایت از اقشار محروم و آسیب پذیر جامعه باشد. از درآمدهای حاصل از این منابع. وی گفت: راهبرد دولت چهاردهم حمایت از تولید، کاهش تورم و جلوگیری از افزایش قیمت کالاهای اساسی است.

معاون اول رئیس جمهور در این جلسه که با حضور وزرای کشاورزی، اقتصاد، صنعت، معدن و تجارت، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، روسای سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی، دولت برگزار شد. سخنگوی و مسئولان این وزارتخانه و دستگاه های ذیربط دستور تشکیل کمیته ای متشکل از روسای بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه، وزارتخانه های کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت و معاونت هماهنگی اقتصادی و زیربنایی رئیس جمهور را صادر کردند. باید نظارت تشکیل شود و راهکارهای کاهش سقف استفاده از ارز ترجیحی در ستاد هماهنگی اقتصادی دولت مطرح شود. تدوین شود

وی تاکید کرد: با توجه به اهمیت این بخش در سلامت جامعه، تصمیم گیری در خصوص تخصیص ارز برای دارو و تجهیزات پزشکی باید با بررسی همه جوانب و ابعاد اتخاذ شود و دولت چهاردهم نیز بر ضرورت تخصیص آن ارز به موقع و به میزان مورد نیاز تولیدکنندگان دارو و واردکنندگان تجهیزات. استفاده پزشکی دقیق و حساس است.

همچنین در ادامه رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به وظایف و عملکرد کارگروه تخصیص ارز برای کالاهای اساسی، دارو و تجهیزات پزشکی، درباره نحوه اجرای تبصره 4 قانون بودجه و همچنین تشکیل این کارگروه برای نظارت و سیاستگذاری بر روند تخصیص و توزیع ارز ترجیحی برای کالاهای اساسی، دارو و تجهیزات پزشکی در گزارشی به بررسی سیاست های پیشنهادی، راهکارها و پیامدهای کاهش سقف هزینه ارز ترجیحی در کل کشور پرداخت. بودجه کشور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا