اخبار سلامت

توجه به رشد کودکان اولویت نظام بهداشتی ایران

به گزارش گروه اجتماعی سلامت جو ، علیرضا رئیسی; معاون بهداشت وزارت بهداشت به مناسبت هفته ملی کودک گفت: دوران کودکی مرحله ای از رشد انسان است که سلامت آن ضامن سلامت سایر مراحل زندگی انسان است. کودکان گلهای شاداب زندگی خانواده ها و امید به آینده هستند.

وی تاکید کرد: توجه به رشد و تکامل کودکان یکی از اولویت های نظام سلامت در ایران است و یکی از مصادیق مهم جوانی جامعه این است که ابتدا باید از نوزادان و کودکانی که در ایران متولد می شوند حفظ شوند. از خدمات بهره مند شوند. مراقبت های بهداشتی از سلامت کامل و حداکثر بهره مند شوند.

رئیسی گفت: خوشبختانه در جمهوری اسلامی ایران مرگ و میر نوزادان از 32 سال قبل از انقلاب به 8.25 و مرگ و میر کودکان یک تا 59 ماهه از 135 به 15 کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه کار برای کودکان صرفا هزینه نیست، بلکه سرمایه گذاری برای آینده است، تصریح کرد: لازم است همه مدیران و برنامه ریزان ارشد کشور به این امر توجه داشته باشند و از تامین منابع لازم برای این امر دریغ نکنند. سلامت کودکان .

معاون بهداشتی وزارت بهداشت با بیان اینکه در حال حاضر 31 هزار و 600 مرکز خدمات جامع سلامت، خانه بهداشت و خانه بهداشت در کشور وجود دارد، گفت: 90 میلیون خدمت در سال مانند پایش رشد کودک، خدمات رشد و تکامل، واکسیناسیون. ، ترویج تغذیه با شیر مادر، آموزش و مشاوره والدین، مراقبت از کودکان بیمار، ارجاع و پیگیری کودکان پرخطر به صورت رایگان به همه مردم عزیز ایران اسلامی ارائه می شود.

وی تصریح کرد: امروز برای تکریم کودکان و حمایت از آنها و دفاع از حقوق آنها نامگذاری شده است، اما در جایی از جهان به نام غزه، فلسطین و لبنان نه تنها از این کودکان حمایت نمی شود، بلکه زیر آتش گلوله ها و موشک های گلوله و موشک قرار دارند. رژیم غاصب صهیونیستی .

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا