سلامت خانواده

توان رقابتی صنعت داروسازی ایران با تولیدکنندگان خارجی – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

سلامت جو، ورود فرآورده های دارویی ایران به بازارهای بین المللی همواره یکی از دغدغه های فعالان صنعت داروسازی ایران بوده است.

مشکلاتی مانند تحریم ها و نقل و انتقالات پولی، با وجود قدرت بالای صنعت داروسازی در ایران، همواره مشکلاتی را برای حضور ایران در عرصه جهانی دارویی ایجاد کرده است.

از سوی دیگر بسیاری از کارشناسان حوزه اقتصاد معتقدند که شناسایی محصولات در دنیای امروز به بهترین وجه از طریق رویدادهای نمایشگاهی انجام می شود. با این تفاسیر در آستانه نهمین نمایشگاه بین المللی ایران داروسازی (11 تا 13 مهر 1403) این سوال مطرح می شود که آیا این رویداد می تواند در مسیر رشد صادرات دارو موفق باشد؟

حسن ریاحی عضو هیئت مدیره سندیکای صاحبان صنایع دارویی بشری ایران در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: امروزه از رویدادهای نمایشگاهی در سراسر جهان به عنوان ابزاری برای معرفی دستاوردهای این صنعت استفاده می شود. زمینه های مختلف.” این ابزار در حوزه پزشکی سال هاست که در قالب رویدادهایی مانند CPHI در سطح بین المللی شکل گرفته است و منجر به توسعه تجارت و مبادلات بین المللی در حوزه پزشکی می شود.

رئیس کمیته صادرات سندیکای صاحبان صنایع دارویی انسانی ایران درباره تاثیر نمایشگاه بین المللی ایران داروسازی وی درباره توسعه صنعت داروسازی کشور افزود: نمایشگاه ایران داروسازی همچنین در حدود یک دهه فعالیت مستمر خود در اطراف صنایع دارویی کشور به مکانی شناخته شده برای نمایش توانمندی های دارویی و بخش های مرتبط با این صنایع تبدیل شده است.

وی ادامه داد: در شرایط خاص تحریم های کشور و محدودیت های بانکی بین المللی اعمال شده بر ایران، این رویداد بین المللی می تواند نقش بسزایی در تامین مواد اولیه و انتقال دانش فنی به کشور و همچنین گسترش صادرات دارو با جذب داشته باشد. مشارکت کشورهای خارجی فعال در این زمینه. از ایران

ریاحی در خصوص تاثیر تحریم ها بر نقش صنعت داروسازی در مقیاس بین المللی گفت: طبیعتا به دلیل تحریم های اقتصادی امروزه تعامل اقتصادی در حوزه دارو با بسیاری از شرکت های اروپایی امکان پذیر نیست اما در عین حال حضور نمایندگان و شرکت های دارویی کشورهای منطقه و تشکیل پاویون های کشورهایی مانند چین و هند که بزرگترین تامین کنندگان مواد اولیه دارویی در جهان هستند، امکان تبادل نظر و تبادلات تجاری بین ایرانیان را فراهم می کند. و احزاب خارجی در همین راستا سال گذشته در ایران داروسازی شاهد حضور پررنگ شرکت کنندگان و نمایندگان چین، هند و کره جنوبی در این رویداد بودیم.

وی تاکید کرد: یکی از نقش های مهم ایران است داروسازی در توسعه صنعت داروسازی کشور می توان بستر مناسبی برای ارتباط و مذاکره بین شرکت های داخلی و بازرگانان خارجی برای صادرات محصولات دارویی ایجاد کرد.

ریاحی در ادامه درباره اقدامات کمیته صادرات سندیکای صاحبان صنایع دارویی انسانی ایران در زمینه صادرات دارو گفت: کمیته صادرات سندیکای همراه با تمامی اقدامات انجام شده برای گسترش بین المللی در حوزه دارو. ، سعی دارد با استفاده از امکانات موجود این روند را تسهیل کند. . در حال حاضر تلاش داریم با رایزنی با اداره کل دارو، مسیر سبزی را برای صادرات دارو ایجاد کنیم تا صادرات اقلام دارویی که در کشور تولید می شود، بدون اخذ مجوزهای خاص کافی باشد.

وی در پایان افزود: امروزه این امکان وجود دارد که داروهای ایرانی از نظر کیفیت و قیمت با محصولات خارجی رقابت کنند و از نظر قیمت برخی داروها شاید فقط هند بتواند با ما رقابت کند و البته ما محصولات کشور از نظر کیفیت بهتر از آنهاست. سطح بالاتری است. به همین دلیل ایران داروسازی به طور بالقوه می تواند نقش فعالی در صادرات دارو به کشورهای دیگر ایفا کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا