بهداشت و درمان

توانمندی متخصصان ایرانی در طب انتقال خون

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت (تابنا)، بشیر حاجی بیگی با اشاره به برگزاری کنگره بین المللی انتقال خون در روزهای 25 و 26 اردیبهشت 1403 در تهران، اظهار کرد: این پنجمین تجربه برگزاری رشته است. رویداد علمی در سطح بین المللی در زمینه پزشکی انتقال خون با توجه به جایگاه علمی و تخصصی انتقال خون در کشورمان و با توجه به توانمندی متخصصان این حوزه و کارآمدی سیستم انتقال خون ایران برگزار می شود.

وی تاکید کرد: سازمان انتقال خون و انستیتوی پزشکی انتقال خون ایران برای چندین دوره متوالی به عنوان شرکای پژوهشی آموزشی سازمان جهانی بهداشت انتخاب شده اند. هستند و با همکاری این سازمان برای توسعه دانش و مهارت کشورهای منطقه در ایجاد سیستم کارآمد انتقال خون تلاش زیادی کرده اند.

حاجی بیگی تبادل اطلاعات آخرین دستاوردهای علمی پزشکی انتقال خون بین شرکت کنندگان، سازمان های انتقال خون، موسسات و کشورهای منطقه را از اهداف برگزاری این کنگره دانست و افزود: جایگاه علمی، توانمندی ها و دستاوردهای ما کشور در زمینه پزشکی انتقال خون در قالب این کنفرانس به کشورهای جهان معرفی شده و از تجربیات و دانش آنها نیز بهره مند می شویم.

وی تاکید کرد: تحلیل علمی مدیریت مراکز انتقال خون و بانک های خون و مراکز درمانی، بهبود فرآیندهای کاری انتقال خون از طریق تبادل اطلاعات مراکز انتقال خون و بانک های خون ایران و کشورهای منطقه، بهبود نگرش. و عملکرد متخصصان بالینی و آزمایشگاهی مراکز درمانی در زمینه پزشکی انتقال خون از نتایج مورد انتظار این همایش است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا