سلامت خانواده

توافق گمرک ایران و ارمنستان برای افزایش پذیرش حامل های صادراتی و ترانزیتی

به گزارش ایرنا، روابط عمومی گمرک آذربایجان شرقی، رئیس گمرک نوردوز روز پنجشنبه در نشست مشترک با طرف ارمنی با اشاره به مشکلات مطرح شده توسط رانندگان حامل کالاهای صادراتی و ترانزیتی در مرز نوردوز، بر لزوم افزایش ظرفیت پذیرش کامیون توسط گمرکات کشور. بر عکس آن تاکید کرد.

رضا تقی زاده با تاکید بر اهمیت اقدامات پیشگیرانه گمرکی در مبارزه با قاچاق کالا، خواستار ایجاد بسترهای لازم توسط گمرک مرکزی برای تبادل اطلاعات و اسناد گمرکی بین گمرکات مرزی دو کشور شد که با استقبال گمرکات مرزی دو کشور مواجه شد. طرف دیگر.

در ابتدای این دیدار حاضران برای تجلیل از رئیس جمهور شهید ایران و یارانش به مدت یک دقیقه سکوت کردند.

مرز نوردوز در استان آذربایجان شرقی تنها مرز زمینی ایران با ارمنستان و کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا است که روزانه حدود 400 کامیون از آن تردد می کنند.

نوردوز در 60 کیلومتری شرق جلفا و روبروی شهر آگاراک (مغری) در جمهوری ارمنستان قرار دارد.

این پایانه در زمینی به مساحت هشت هکتار در سال 1382 طراحی و اجرا شد و شامل 2 سالن مسافری ورودی و خروجی به مساحت 3000 متر مربع در 2 طبقه و یک سالن تجاری به مساحت 800 متر مربع و سایر امور اداری می باشد. کاربری به مساحت 200 متر مربع.

پایانه مرزی نوردوز در شهرستان جلفا از طریق پل ساخته شده بر روی رودخانه ارس کشورمان را به جمهوری ارمنستان متصل می کند و ارتباط زمینی با جمهوری خودمختار نخجوان (آذربایجان) نیز از طریق پایانه مرزی جلفا امکان پذیر است.

آذربایجان شرقی با جمهوری های آذربایجان و ارمنستان و جمهوری خودمختار نخجوان مرز مشترک دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا