اخبار سلامت

تهیه گزارش ویژه علل خودکشی پزشکان/پیگیری پرونده مرحومه”بخشی”

دکتر محمد رئیس زاده در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی سلامت جو ، در پاسخ به سوالی درباره علت خودکشی تعدادی از اهالی و آخرین وضعیت پرونده دکتر پرستو بخشی اظهار داشت: پرونده دکتر بخشی بوده است. بررسی میدانی با مراجعه به استان لرستان و صحبت با همگان، افرادی را که با وی در ارتباط بودند بررسی کردیم و در پرونده وی مرجعیت کامل یافتیم و گزارش های مربوطه را تهیه و مستندات را تهیه کردیم. اگر نظام پزشکی کشور به متوفی ظلم کرده است باید این موضوع پیگیری شود و هدف ما در این کار اصلاح فرآیندهایی است که ممکن است منجر به تضییع حقوق پزشک شود.

بررسی پرونده دکتر بخشی در سازمان بازرسی و دادسرا

وی افزود: گزارش کاملی با تمام مستندات در خصوص پرونده خانم دکتر بخشی تهیه و به سازمان بازرسی کل کشور ارائه کردیم.

رئیس زاده گفت: امروز نیز جلسه ای با دادستان کل کشور برگزار کردیم و در مورد مسائل مختلف جامعه پزشکی گفت و گو کردیم و پرونده مرحوم دکتر بخشی را نیز مطرح کردیم.

وی ادامه داد: امیدواریم با رفع موانع و مشکلات، همکاران در طول اجرای پروژه در وضعیت بهتری به مردم خدمت رسانی کنند. وزارت بهداشت باید بتواند شرایطی را برای پزشکان ایجاد کند، طرحی که هم خدمات رسانی به مناطق محروم را پوشش دهد و هم از حقوق همکاران پزشک دفاع کند.

تهیه گزارش ویژه از دلایل خودکشی تعدادی از پزشکان جوان

مشکلات فراوان پزشکان؛ از درآمد 15 میلیونی گرفته تا نبود اقامتگاه مناسب

وی تصریح کرد: قطعا فشار کاری بالا و رویه های ناکافی در بروز این حادثه تلخ نقش بسزایی دارد. یکی از مشکلات این است که توزیع پزشکان به عنوان نیروهای طرح شفاف نیست و از سوی دیگر این پزشکان در چند ماه ابتدایی طرح حدود 12 تا 15 میلیون تومان حقوق دریافت می کنند و هیچ گونه مزایایی به آنها پرداخت نمی شود. .

رئیس سازمان نظام پزشکی با تاکید بر اینکه دانشگاه‌های علوم پزشکی و شبکه‌های بهداشت و درمان شهرستان‌ها باید شرایط بهتری را برای پزشکان فراهم کنند، خاطرنشان کرد: گاهی شاهدیم که بدترین و سخت‌ترین شرایط در بیمارستان‌ها، نگهبانی و درمان وجود دارد. به این پزشکان شیفت داده می شود طرحی تعیین شده است. علاوه بر این مسائل، شاهد پدیده خشونت علیه کادر درمانی از سوی همراهان بیمار هستیم و شرایط رفاهی مناسبی برای این پزشکان فراهم نمی شود.

وی نبود پانسیون و اسکان مناسب برای پزشکان مجرد و متاهل را یکی از مصادیق کمبود امکانات رفاهی خواند و تصریح کرد: برای پزشکانی که به مناطق محروم اعزام می شوند حداقل نیاز این است که شرایط اسکان این همکاران فراهم باشد. خوب اما متاسفانه عمدتاً محل اقامت پزشکان برنامه مناسبی ندارند.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا