سلامت خانواده

تنها با رعایت پنج نکته در خواب وزن کم کنید

به گزارش خبرآنلاین، راه های بی شماری برای لاغری و لاغری وجود دارد که یکی از آن ها تنظیم یک روال قبل از خواب است; این روش به شما کمک می کند تا فرآیند چربی سوزی طبیعی در بدن را بهبود بخشید، انرژی بیشتری را ذخیره کنید و راحت تر وزن کم کنید. در این مقاله پنج روش ساده اما موثر برای سوزاندن چربی بدن در هنگام خواب به شما معرفی می شود. اجرای این نکات آسان است و نیازی به تلاش زیادی ندارد.

1) گنجشک را سریع امتحان کنید!

سعی کنید آخرین وعده غذایی خود را چند ساعت قبل از خواب بخورید و تا صبح ناشتا باشید یا تا زمان ناهار صبر کنید. طبق یک مطالعه در سال 2021 که در مجله Nutrients منتشر شد، این روش می تواند به بدن شما در سوزاندن چربی (به جای گلوکز) برای انرژی در طول شب کمک کند.

در این روش بدن از چربی های ذخیره شده به عنوان منبع انرژی استفاده می کند. علاوه بر این، این روش به تنظیم هورمون هایی (مانند انسولین و هورمون رشد انسانی) که در کاهش وزن موثر هستند کمک می کند.

۲) دمای اتاق خواب خود را خنک نگه دارید

خوابیدن در دمای سرد می تواند متابولیسم را افزایش دهد، گلوکز را فعال کند و برای تولید گرما کالری بسوزاند. بنابراین دمای اتاق را پایین بیاورید و اجازه دهید بدن در حین استراحت چربی های اضافی را بسوزاند.

به گفته متخصصان، زمانی که در یک محیط خنک می خوابیم، بدن ما برای حفظ دمای مرکزی خود سخت تر کار می کند که منجر به افزایش کالری سوزی و کاهش وزن می شود. علاوه بر این، خوابیدن در یک اتاق خنک می تواند کیفیت خواب ما را بهبود بخشد.

۳) تمرینات قدرتی را در شب انجام دهید

تمرینات قدرتی باعث افزایش متابولیسم می شود. سعی کنید یک تمرین قدرتی سریع در شب انجام دهید تا متابولیسم خود را قبل از خواب افزایش دهید. علاوه بر این، تمرینات قدرتی می تواند توده عضلانی را افزایش دهد و سرعت متابولیسم بدن را افزایش دهد و در نتیجه حتی در زمان استراحت کالری بیشتری بسوزاند.

ورزش همچنین می تواند کیفیت خواب را بهبود بخشد، استرس را کاهش دهد و به کاهش وزن کمک کند.

4) دوش آب سرد بگیرید

بر اساس تحقیقات، دوش آب سرد و حمام یخ باعث تحریک گلوکز و همچنین خواب در یک اتاق خنک می شود. به علاوه، شوک آب سرد می تواند متابولیسم شما را افزایش داده و به شما کمک کند کالری بیشتری در طول روز بسوزانید. همچنین می تواند کیفیت خواب را بهبود بخشد و التهاب را کاهش دهد و منجر به خواب آرام تر و کاهش وزن سالم شود.

5) از خوردن یک وعده غذایی قبل از رفتن به رختخواب خودداری کنید

تحقیقات نشان می دهد که خوردن یک وعده غذایی کامل قبل از خواب می تواند باعث شود بدن کالری اضافی را به عنوان چربی به جای سوزاندن آنها برای انرژی ذخیره کند. بنابراین، حداقل دو تا سه ساعت قبل از خواب از خوردن غذا خودداری کنید تا به سیستم گوارشی شما اجازه دهد کار خود را به درستی انجام دهد و به بدن شما در سوزاندن چربی های اضافی در هنگام خواب کمک کند.

منبع: eatthis

۲۳۳۲۳۳

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا